2013. szeptember. 20. 00:27 Eduline Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 19. 22:18 Közoktatás

Nem engedik be a HIV-pozitív diákokat egy amerikai iskolába

Három diákot nem engednek be az arkansasi Pea Ridge iskolába, mert azt feltételezik, hogy HIV-pozítívak - írja a...

Három diákot nem engednek be az arkansasi Pea Ridge iskolába, mert azt feltételezik, hogy HIV-pozítívak - írja a Huffington Post. Az iskola korábban olyan dokumentumokat talált, amelyek alapján azt gomdolják, hogy a három testvér közül az egyik, valamint az édesanyjuk AIDS-es.

A három diáknak - akiket nevelőszülők nevelnek, és ketten közülük fogyatékossággal élők - az iskolában szóltak, hogy amíg nem mutatják be orvosi papírjaikat, nem vehetnek részt az órákon. Ők másnap ezek nélkül mentek iskolába, de nem engedték be őket.

Az amerikai törvények tiltják a HIV-pozitív diákok kizárását az oktatásból. "A dokumentáció bekérése törvénytelen és erkölcstelen" - mondta Tom Masseau, az arkansasi Disability Rights Center igazgatója.

Az iskola közleményében ezzel szemben azt írta: a döntésre az érintett diákok "biztonságos és megfelelő" oktatása, illetve a "tanulóknak és az alkalmazottaknak kockázatot jelentő események elkerülése" miatt volt szükség.

Nem ez az első eset, hogy egy diákot azért nem engednek be az iskolába, mert HIV-pozitív. Egy 2011-es eset miatt az AIDS Law Project be is perelt egy pennsylvaniai intézményt, ahol át kellett írni a szabályzatot, és tréninget is szerveztek a tanulóknak és a dolgozóknak.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.