Az állam is tudja már, hogy használhatatlanok a mostani tankönyvek Közoktatás
Eduline

Az állam is tudja már, hogy használhatatlanok a mostani tankönyvek

Az új állami tankönyveket író Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megkérdezte a tanároktól, hogy használnák-e a könyveiket. Siralmas eredményt kaptak.

Öt tanárból négy nem használná a központi tankönyveket - írja a Magyar Nemzet a birtokukba jutott OFI statisztikák alapján. A tanárokat a könyvek egy éves ismerete után kérdezték meg, tehát volt idejük érdemi, tapasztalatokon nyugvó véleményt kialakítaniuk.

Összesne 27 taneszközről kérdezték meg a tanárokat, melyeket a tanároknak csak az 55 százaléka lenne hajlandó használni, ha jelentősen átdolgoznák. 22,3 százalék semmi esetre sem használná az uniós milliárdokból fejlesztett könyveket.

Bár az összkép sem fényes, kiemelendő az elsősök környezetismeret tankönyve, melyet csak a tanárok 7 százaléka használna hosszabb távon. A könyvvel kapcsolatban nem finomkodtak:

Alapvető probléma, hogy nincs logikai íve a tankönyvnek, a nyelvezete sokszor túl elvont egy első osztályos gyerek számára, a grafikája nem üti meg a kívánt szintet, illetve a tankönyvi és munkafüzeti feladatok sokszor ugyanazok.

- írja a lap az adatok alapján. A másik szörnyen teljesítő tankönyv a kilencedikesek matematika könyve volt, melyből csak  10 százalék tanítana.

Kapcsolódó cikkeink
Mégis van tankönyvjegyzék? Visszadobják az iskolák rendeléseit
Nem csendesül a tankönyvbotrány

Így változtak a tankönyvek és a tankönyvpiac az Árpád-kortól
Láthatatlanok a romák a tankönyvekben, katasztrófa eddig az állami tankönyvrendszer
Eldől, hogy szabadabb lesz-e tankönyvpiac, ezen is múlhat a sztrájk
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.