Megbotránkoztató módszerekkel, de technológiában a magyar oktatás előtt jár az Iszlám Állam.
Félreértés ne essék, szerencsére nem lehet minden téren a magyar oktatás elé helyezni az Iszlám Állam oktatási rendszerét, de tény, hogy korlátos erőforrásaik alapján olyan modern lehetőségek után néztek, melyek minimális költséggel érhetnek el eredményt. Mindezt ráadásul olyan eszközök segítségével, melyeket a fiatalok a hétköznapokban is használnak.
Míg az állami magyar oktatásban azt jelenti az elektronikus tankönyv, hogy pdf-ben feltöltik a nyomtatott verziót, addig az Iszlám Állam fejlesztői olyan digitális tananyagot terveztek, amely interaktív, feladatokat ad fel és azt ellenőrzi is - derül ki a Foregn Policy írásából.
- Saját ABC könyvet alkottak okostelefonra és tabletre, ahol a kezdőbetűkhöz olyan tárgyakat feleltetnek meg, mint puska, kard és tank.
- A matekkönyvben a számolási feladatok között töltényeket is számolni kell, persze ez is okoseszközön.
- A tesiórára nem a kidobós szabályait írják le, hanem a közelharci fogásokat tanítják, okoseszközre készített képes illusztrációval.
- Angol nyelvkönyve rengeteg feladatot tartalmaz, melyet kiértékel és visszajelez, hogy mit rontott el a diák.
Az okoseszközökre való fejlesztésnek a terrorszervezet számára fontos praktikuma, hogy mentesülnek a tankönyvek nyomdai és terjesztési költségétől, a diákok egyből visszajelzést kapnak a tudásukról, valamint az IÁ is adatokat nyer a gyerekektől. valamint gyorsan tudják terjeszteni az általuk preferált tartalmat a világhálón, az újabb tananyagok is könnyebben terjedhetnek.
Bár a technológiát és az ötletet lehet irigyelni, az IÁ esetében az egész mögött az áll, hogy terrorista/harcos generációkat neveljenek ki, az agymosás következtében több esetben gyerekeket tudtak rávenni a harcra, illetve hogy kivégezzék a terrorszervezet elfogott ellenségeit.