Az Emmi reagált a civil követelésekre Közoktatás
eduline/mti

Az Emmi reagált a civil követelésekre

A civil közoktatási platform követelései szerepelnek a köznevelési kerekasztal munkacsoportjainak témái között, ezért azt továbbra is ott tárgyalná a kormány - reagált az Emberi Erőforrások Minisztériuma a szerveződés 12 pontjára.

A Civil Közoktatás Platform által leírt kérdések, problémák a tárca előtt is ismertek, azok egytől egyik szerepelnek a köznevelési kerekasztal valamelyik munkacsoportjának témái között - írja Thaisz Miklós az oktatási tráca részéről. A köznevelési kerekasztal plenáris ülése a tárgyalópartnerek által meghatározott ütemezés szerint végzi szakmai munkáját, már az első két ülésen megfogalmaztak több olyan javaslatot, amelyet a kormányzat elfogadott - tette hozzá. Válsza lényegében azt mutatja, hogy a kormány a kerekasztalon felhozott javaslatokra nyitott, a kívülről érkezőkre ne, bár a tiltakozó szervezetek nem vesznek részt az üléseken.

Továbbiak a témában
Azonnali követelésekkel állt elő a Civil Közoktatási Platform

A tárca képviselője korábbi meghívásukat megerősítve jelzi, hogy várják a platform képviselőit a kerekasztal, illetve munkacsoportjainak ülésére, bár a szakszervezetek többször jelezték, hogy ők inkább maradnánk a sztrájktörvényben biztosított tárgyalási feltételek mellett. A minisztérium ettől függetlenül azt vallja, hogy nyitottak arra, hogy a következő plenáris ülésen megvitassák a platform által megfogalmazott követeléseket.

A civil közoktatási platform 12 pontban fogalmazta meg elképzeléseit a közoktatás átalakításáról, az MTI-hez kedden eljuttatott kezdeményezések között szerepel a tanulói terhek mérséklése, a kötelező testnevelésórák számának csökkentése, a kötelező erkölcstan- és hittanórák megszüntetése. Az intézkedéscsomagban megfogalmazták, hogy az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el, a változások nem érinthetik hátrányosan a tanulókat, mindenkinek joga van a tanultak alapján letenni az érettségit.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.