Átalakítják az alapítványi iskolák támogatását Közoktatás
MTI

Átalakítják az alapítványi iskolák támogatását

Szeptember elsejéig dolgozza ki és nyújtja be a kormánynak az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) azt a...

Szeptember elsejéig dolgozza ki és nyújtja be a kormánynak az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) azt a javaslatát, amely módosítaná a nem állami köznevelési intézmények finanszírozását - közölte a Világgazdasággal a köznevelésért felelős államtitkárság. 

A tervek szerint a támogatás két elemből áll majd: egyrészt bértámogatásból minden nem állami, nem önkormányzati fenntartó számára, illetve az egyházak és az országos, valamint az iskolai oktatás esetén a helyi nemzetiségi önkormányzatok esetén a bértámogatáson felül működtetési támogatásból.

A bértámogatás a jelenlegi normatív finanszírozást váltja ki, a működtetési támogatás pedig az egyházak és a nemzetiségi önkormányzatok kiegészítő támogatását. A finanszírozás struktúrájában történő váltás a pedagógusok új foglalkoztatási rendjének bevezetéséhez kapcsolódik, figyelembe véve a pedagógus életpálya bevezetésével járó többlettámogatási szükségletet is. A bértámogatás kiterjed a pedagógusok és a nevelő, oktató munkát segítők bérére és járulékaira az állami, illetve önkormányzati intézményekben foglalkoztatott létszám és átlagbér figyelembe vételével számított, intézménytípusonként differenciálva - írta a lap online kiadásában.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.