Akkor is nehezen újulnak meg a hazai iskolák, ha az unió fizeti a számlát? Közoktatás
Eduline

Akkor is nehezen újulnak meg a hazai iskolák, ha az unió fizeti a számlát?

Erre példa az, ami most Szegeden zajlik 11 iskola felújításával kapcsolatban. Az önkormányzat és a tervezőcég vitája miatt kérdés, mi lesz a projekttel, amire több milliárd forintot ad az EU.

Szegeden kétmilliárd forintos uniós pályázati pénzből szeretnének felújítani 11 általános iskolát, ám eddig nem áll túl jól a projekt a kivitelező és az önkormányzat vitája miatt - írja a Délmagyar.

A kivitelezést a közbeszerzési pályázaton egy budapesti iroda nyerte el, akik később többletmegoldásokat javasoltak a felújításokhoz, ám ezeket a város már nem akarja kifizetni. Egy példa: a kivitelező szigetelt ablakokat tervezett, ám ezek rosszul szellőznek, ezért betervezték a szellőzők beszerelését is.

Csakhogy az önkormányzat szerint a többletmegrendelések sértenék a közbeszerzési jogszabályokat, illetve nem felelnek meg az iskolafejlesztési pályázat követelményeinek.

A tervezők szerint azonban az önkormányzat azért utasítja vissza a többletköltséget jelentő fejlesztéseket, mert arra már nem kérhetnének uniós forrásokat, hanem önkormányzati pénzből kéne állni a munkát.

A következő lépés, hogy a tervek birtokában kiírják a pályázatot a kivitelezésre, azonban az önkormányzat csak a tervek egy részét hajlandó kifizetni, a többit nem. Amit viszont nem fizet ki, azt fel sem használhatja. Az önkormányzat szerint a tervező maga mondta fel a szerződést.

Borítóképen a Rókusi, az egyik felújításra váró suli.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.