A tüntető pedagógusok mellé álltak a szülői egyesületek Közoktatás
MTI

A tüntető pedagógusok mellé álltak a szülői egyesületek

„Támogatjuk a pedagógus szakszervezetek bérköveteléseit, bátor kiállásukat a minőségi közoktatásért” – áll a szülői...

„Támogatjuk a pedagógus szakszervezetek bérköveteléseit, bátor kiállásukat a minőségi közoktatásért” – áll a szülői egyesületek által közösen jegyzett közleményben.

A Pedagógusok Szakszervezetének egy korábbi tüntetése - ma ismét utcára vonulnak

Az MTI-hez eljuttatott dokumentum aláírói szerint „a szülők sem akarják, hogy rosszul fizetett, napi megélhetési gondokkal küszködő, fáradt pedagógusok tanítsák gyermekeiket. A szülők sem akarják, hogy a Nemzeti alaptanterv „megtaníthatatlan” tananyagmennyiséget írjon elő, amely lehetetlenné teszi az időigényes, korszerű nevelési, oktatási módszerek alkalmazását az iskolákban. A szülők sem akarják, hogy a tanulók tízezrei kerüljenek ki az iskolákból a tanköteles életkor a 16 éves korra történő leszállítása miatt.”

A szülői egyesületek közleménye szerint a munkavállaló szülők többek között azt sem akarják, hogy a megszüntetett önkormányzati napközis táborok helyett a turizmusipar keretében, sokak számára megfizethetetlen, gyermek és ifjúsági táborok vegyék át a tanulók napközbeni ellátását a nyári szünetben. „A munkavállaló szülők nem akarják, hogy nyáron hetekre bezárják az óvodákat, mert az önkormányzati fenntartóknak nincs pénzük a pedagógus helyettesítési rendszer igénybevételének költségeire” - olvasható a dokumentumban.

A pedagógus szakszervezek vasárnapi utcai tüntetését a közlemény szerint az Országos Szülői Szervezetek Egyeztető Fóruma, a Szülők Egyesülete, a Gyermekekért országos hatókörű közhasznú szervezet, a Szülők Egyesülete a Hallássérült Gyermekekért, a Fővárosi Szülők Egyesülete, az Ábécé Egyesület a Gyermekekért és a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) támogatja.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.