2012. június. 03. 13:04 MTI Utolsó frissítés: 2012. június. 03. 14:29 Közoktatás

„A tanároknak nem maradt más eszközük, mint utcára vonulni”

Az LMP szerint a tanároknak semmi okuk sincs az örömre a vasárnapi pedagógusnapon, mivel megbukott a kormány kétéves...

Az LMP szerint a tanároknak semmi okuk sincs az örömre a vasárnapi pedagógusnapon, mivel megbukott a kormány kétéves oktatáspolitikája. Osztolykán Ágnes, a párt parlamenti képviselője a pedagógus szakszervezetek fővárosi demonstrációjára utalva hangsúlyozta, a tanároknak nem maradt más eszközük, mint utcára vonulni. Az ellenzéki képviselő kiemelte, a Széll Kálmán Terv 2.0-ból arra következtetnek, hogy elhalasztják a pedagógus életpályamodell bevezetését, vagyis szerintük egyértelművé vált: ez az elképzelés csak blöff volt a kabinet részéről.

Ugyanezt hangsúlyozta Kunhalmi Ágnes, az MSZP elnökségi tagja, aki szerint a kormány az egykulcsos adóra épülő gazdaságpolitikával akkora bevételkiesést okozott a költségvetésnek, ami ellehetetleníti a közalkalmazotti fizetések növelését. Az ellenzéki politikus arra is kitért, hogy a pénzhiány miatt veszélybe kerülhet az iskolák 2013. január 1-jei államosítása is, amelyet a szocialisták a kezdettől elleneztek. Elmondta, hogy a szakszervezeti demonstráción, amelyen a köznevelési és szakképzési törvény bevezetésének elhalasztását, továbbá 20 százalékos béremelést követelnek, több szocialista politikus is részt vesz „magánemberként”.

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint válsághelyzet van a közoktatásban, amely a jövő nemzedékét veszélyezteti. Niedermüller Péter, a DK alelnöke az MTI-nek elmondta, pártja egyebek mellett ezért támogatja a pedagógus szakszervezetek vasárnapi tüntetését, és egyetért azzal, hogy az új köznevelési törvény kidolgozatlansága miatt komoly zavarok keletkeznek az oktatásban. „Ezért a jogszabályt vissza kell vonni” – értékelte.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.