A pedagóguskar elnöke nem tudta, hogy csak velük egyeztettek az óvodások nemzeti neveléséről Közoktatás
Eduline

A pedagóguskar elnöke nem tudta, hogy csak velük egyeztettek az óvodások nemzeti neveléséről

" Nem tudtam, hogy csak velünk egyeztettek erről. Nem tartom jó ötletnek" - mondta az óvodai alapprogram módosítását megelőző egyeztetésről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke.

A Népszavának azt mondta, jobb lett volna kikérni más szervezetek szakmai véleményét is. Nagyné Szabó Etelka, az NPK Óvodapedagógiai tagozatának vezetője pedig arról beszélt, bár korábban valóban egyeztettek az alapprogram módosításáról, őt is meglepetésként érte, hogy arra most került sor.

"Jobb lett volna megvárni, amíg elkészül az új Nemzeti alaptanterv, és azzal összehangolva módosítani az óvodai alapprogramon" – vélekedett. Hozzátette: a nemzeti nevelés – ami szerinte eddig is megfelelően működött az óvodákban – erősítése helyett ő másra helyezte volna a hangsúlyt, például a digitális készségek fejlesztésére, vagy az óvoda és iskola közötti átmenet javítására.

Ilyen változások jönnek az óvodákban ősztől: így alakítanák ki a szülőföldhöz kötődést

Magyar népmesék, versek és mondókák, hagyományőrző népi játékok, dalok megismerése - ha eddig valamelyik óvodában nem ez lett volna a program, ezután ez lesz. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának közleménye szerint a nemzeti köznevelésről szóló törvény és a módosított óvodai nevelés országos alapprogramja legfontosabb célként határozta meg az óvodáskorú gyermekek egészséges fejlődésének elősegítését, ennek fontos része - játékos formában - a lelki nevelés, a szülőföldhöz kötődés kialakítása.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.