A hét hírei: a PÖCS-től az elkeserítő szövegértési eredményekig Közoktatás
Eduline

A hét hírei: a PÖCS-től az elkeserítő szövegértési eredményekig

A hét legnagyobb botrányát kavart eseménye, hogy az iskolákban megalakult a Pedagógus Önértékelési Csoport (PÖCS) és felállt a Mindennapos Éneklés Bizottsága is. A hét hírei röviden.

Az iskolákban megalakultak a Pedagógus Önértékelési Csoportok, a tanárok egymást fogják értékelni, valamint a szülőknek is küldenek kérdőívet, így ők is véleményt mondhatnak. Az eredményeket és véleményeket pedig egy online felületre kell majd felvinniük. A részleteket itt találjátok.

A PÖCS után megalakult a Mindennapos Éneklés Bizottság is, amelynek az a feladata, hogy megújítsák a mindennapos éneklést.

A tanároknak nem csak a PÖCS-csel kell szembenézniük, hanem az etikai kódexszel is, ami ellen már tiltakoznak is. Mint nyilatkozatukban írták, felnőtt, önálló állampolgárok, morális kérdésekben saját jogukon és nem csapatban hoznak döntést. Bővebben itt olvashattok erről.

A Pisa-teszt eredményét is közzétették és elkeserítően rosszul szerepeltek rajta a magyar diákok. 34-ből csak a 30. helyen végeztünk. A magyar diákok nem sokat vesződtek a feladatokkal, sőt, sokan bele sem kezdtek. A legnehezebb feladatokat a szingapúri tanulók 70 százaléka oldotta meg helyesen, a felmérés átlaga 40 százalék volt, ezzel szemben a magyar diákok csak 25 százaléka tudott megbirkózni ezzel. Bővebben itt.

Magyar is bekerült a legszebb könyvtárak közé. A világ legszebbjének a prágai Klementinum könyvtárat választották. Képeket itt találtok.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.