A diákok fölött rohad szét egy épület teteje Közoktatás
Eduline

A diákok fölött rohad szét egy épület teteje

A fővárosi Veres Pálné Gimnázium területén a főépület és a tornaterem között áll egy rozoga épület, mely alatt rendszeresen át kell járniuk a tanulóknak.

Képünk illusztráció.

A fővárosi önkormányzat osztatlan közös tulajdonnal bír a Veres Pálné Gimnázium területén a VP36-Ingatlan Kft-vel. A terület egy részét tavaly értékesítette a Veres Projekt 2007 Kft., a fennmaradó részen áll az iskola főépülete és a különálló tornaterem.

A két épület közé beékelődik egy rozoga állapotú ingatlan, mely már a VP36-Ingatlan Kft. tulajdona. A tetőn több ponton lyuk tátong, számos lecsúszó cserepet az esőeresz fogott meg. Jól láthatóan rendszeresen ázik az épület, a vakolat is málik - írja a Népszabadság. A diákoknak az épületet kell megközelíteniük, mikor testnevelésre mennek. Az iskolák túlnyomó többségénél az épület karbantartása önkormányzati feladatkör, nem a Klik alá tartozik, ez ebben az esetben is így van.

Az épületet maga az önkormányzat is megvehette volna elővásárlási joggal élve, ám elálltak tőle, mert hiába szerették volna oktatási intézménnyé alakítani, nem volt erre fedezet a felújításra. 2012-ben mindössze 65 millió forintot fordítottak a gimnázium tetőterének átalakítására, hogy a köztes épületből minden oktatási egységet áttelepíthessenek, ugyanis a cég perrel fenyegetőzött az osztatlan tulajdon túlhasználata miatt.

A kiürített épülethez azóta sem nyúlt senki - írja a portál. Az iskola karbantartását a Gimnáziumok Gazdasági Szervezetén keresztül végzi az önkormányzat, az eltelt évek során nyomon követték a szomszédos épület állapotának változását, de eddig nem láttak okot arra, hogy értesítsék a tulajdonostársat az állagáról.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.