2011. november. 20. 15:01 Eduline Utolsó frissítés: 2011. november. 20. 10:04 Közoktatás

"A brutális központosítás megtörténik az iskolák államosítása nélkül is"

A NEFMI Oktatási Államtitkársága a sajtó számára készített egy nyolcoldalas anyagot „Valótlanságok és tények az új...

A NEFMI Oktatási Államtitkársága a sajtó számára készített egy nyolcoldalas anyagot „Valótlanságok és tények az új köznevelési törvénnyel kapcsolatban” címmel. Az anyag igazi kommunikációs mestermű; a „nem igaz, hogy….” mondatkezdéssel felsorolja a valótlan állításokat, majd „az igazság:” rovatban röviden cáfolja is azokat - olvasható az OktpolCafé legfrissebb bejegyzésében.

„Nem igaz, hogy az oktatási intézmények fenntartói jogának átvételével a kormány célja a központosítás.” Tényleg nem igaz, mert a brutális központosítás megtörténik államosítás nélkül is. Az államosítás egyetlen célja a kapacitások drámai csökkentésével elért forráskivonás könnyű menedzselhetőségének biztosítása. Mindennek semmi köze nincs az önkormányzatok közötti egyenlőtlenségekhez, mert annak csökkentése decentralizált rendszerben is biztosítható, csak éppen eddig egyetlen kormányzat sem próbálkozott vele komolyan - a teljes posztot az OktpolCafén olvashatjátok el.

Viking tanulmányok vagy olasz gasztronómiai képzés – különleges diplomák Európából Felsőoktatás Rodler Lili

Viking tanulmányok vagy olasz gasztronómiai képzés – különleges diplomák Európából

Bennetek is felmerült a vágy, hogy hivatásos, sőt mi több diplomás viking szakértők legyetek? Esetleg mindenetek a videójátékozás, és szívesen fejlesztenétek a játékokat, mint diplomás videójáték-fejlesztő? Különleges egyetemi órákkal már sokkal találkoztunk, de azokhoz hasonló képzésekkel, amik a végén hivatalos papírt is adnak, már kevesebbel. Pedig több ilyen intézmény is van Európában.