A PSZ szerint nem igaz, amit a kormány állít Közoktatás
MTI

A PSZ szerint nem igaz, amit a kormány állít

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szerint semmilyen érdemi megállapodás nem jött létre az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelési államtitkárságával folytatott egyeztetésen.

A szakszervezet pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, téves helyzetértékelésen alapul az Emmi azon közleménye, amelyben hírt ad a Pedagógusok Szakszervezetével folytatott eredményes szakmai egyeztetésről.

A kormány képviselőivel történő egyeztetés a pedagógusok sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek elnökei és a kormány által felhatalmazott Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere részvételével szervezendő plenáris ülés keretében valósul meg - közölték.

Január 12-én ennek a plenáris ülésnek a szakmai szintű előkészítése folyt a köznevelési államtitkárság és a pedagógusok sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek képviselői között. A szakmai egyeztetés során semmilyen érdemi megállapodás nem jött, nem jöhetett létre. A minisztérium által kiadott közlemény nem fedi a tényeket - írta a szakszervezet.

Az Emmi köznevelésért felelős államtitkárságának csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményében az olvasható: az államtitkárság és az Oktatási Hivatal a héten folytatta a tavaly novemberben megkezdett tárgyalásokat, és több konkrét kérdésben megállapodtak, "ennek köszönhetően az önértékelési, tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer kevesebb teherrel fog járni" a pedagógusoknak, intézményvezetőknek és mesterpedagógus szakértőknek.

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.