A KDNP által létrehozott Barankovics Alapítvány oldalán jelent meg az egyik pedagógus szerző cikke, aki szerint senki nem akar kormányt dönteni, de mindenképp jelezni akarták, hogy "nagy baj van."

Egy közelmúltban készült felmérés szerint a lakosság háromnegyede egyetért a tiltakozó tanárok követelésével, a kormánypárti támogatók között is kétharmados a tanárok támogatottsága. A jelenségre példát a kereszténydemokraták által létrehozott Barankovics Alapítvány szolgáltatott, melynek weboldalán egyik pedagógus foglalkozású szerzőjük hosszan sorolta, hogy miért tiltakoznak a tanárok.
A csapból is ez folyik, de mintha süket fülekre találna, s mintha mindent szándékosan kifacsarva tálalna az, akinek fogalma sincs egy iskola mindennapjairól. Mert ez derült ki eddig: FOGALMUK SINCS
- írja a szerző, Vukovári Panna. A kötőként és pedagógusként dolgozó Vukovári maga is részt vett a szombati tüntetésen, de az általa leírtak alapján a párthovatartozás a közoktatás kapcsán lassan irrelevánssá válik:
Nem akartunk kormányt dönteni. Nem akartunk kiabálni vagy hajigálni. Nem akartunk demagóg lózungokat. Mi csak azt akartuk, hogy lássa, aki segíthet; hogy lássa, akinek látnia kell, hogy baj van. Nagy baj van.
Az írás szerint egyáltalán nem arról van szó, hogy mire futja a tanárok fizetéséből, nem az a legfontosabb, hogy mennyire súlyos a szakma megalázottsága, hanem az, hogy ők egyszerűen remdezett körülmények között szeretnének tanítani. Az eszközeik nem elégségesek, sem a rendszer, sem a személyi feltételek, sem a szellemi keret nem adja meg azt, amire szükség lenne egy modern, nívós, európai szintű oktatáshoz - sorlta a problémákat.

Vukovári szerint a jelenlegi rendszerben távolodik a valóság és az iskola, vagyis a tanulók által megszerezhető tudással egyre kevesebbet kezdhetnek a való életben.
MI vagyunk azok, akiké a felelősség: mi lesz belőlük. Belőlünk. És a tanárember olyan ember, hogy ha feladat van, akkor feladat van: nem nyugszik, míg végére nem jár. És nem csak szóval. Tettel is.
- zárja írását a pedagógus.