500 millió jut a tornatanárok továbbképzésére Közoktatás
MTI

500 millió jut a tornatanárok továbbképzésére

Újabb 500 millió forint jut az általános iskolák alsó tagozatán oktató tanítók és testnevelők továbbképzésére a...

Újabb 500 millió forint jut az általános iskolák alsó tagozatán oktató tanítók és testnevelők továbbképzésére a Kölyökatlétika-program keretében - jelentette be Hoffmann Rózsa köznevelési és Simicskó István sportért felelős államtitkár kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Hoffmann Rózsa elmondta: a programnak ebben a tanévben kezdték meg a felmenő rendszerű bevezetését az alsó tagozaton, és célja, hogy a gyerekek játékos formában minél előbb találkozzanak a sporttal, a mozgással. Ugyanakkor ehhez fel kell készíteni a tanítókat, a testnevelőket. Ezért tavaly több mint ezer pedagógust képeztek ki a Semmelweis Egyetem szakembereinek részvételével, amire 500 millió forint állt rendelkezésre.

A mostani 500 millió forintból pedig újabb több mint ezer tanárt lehet kiképezni - tette hozzá a köznevelési államtitkár. Hoffmann Rózsa hangsúlyozta, nagyon fontos, hogy a diákok minél többet mozogjanak. A mindennapos testnevelés kiemelt kormányzati program, amely szintén felmenő rendszerben, szintén a mostani tanévben indult el.

A sport nem elveszi a tanulástól az időt, a rendszeresen mozgó, sportoló gyerekek tanulmányi eredménye is javul - magyarázta. Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: ősszel felmérik, pontosan hány gyermeket érint a program, és az a cél, hogy mindenki részt vegyen benne. 

Simicskó István a nemzetközi program sikerességét hangsúlyozta, és azt, hogy sportolással kialakulhat az a fair play szellem, ami a mindennapokban is nagyon fontos lehet. A programban világszerte 1,5 millió gyermek vett részt eddig - tette hozzá.

Azt szeretnék, hogy a jövőben a testnevelő tanárok felsőoktatási képzésének is része legyen az atlétikai szövetség közreműködésével indított Kölyökatlétika-program - mondta Simicskó István, aki azt is hangsúlyozta, hogy az iskoláknak nem kell anyagilag hozzájárulniuk a programhoz.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.