Saját 3D-s, nyomtatható robotot tervezhetnek maguknak a francia diákok Közoktatás
MTI

Saját 3D-s, nyomtatható robotot tervezhetnek maguknak a francia diákok

3D-s nyomtatóval elkészíthető, ember alakú, nyílt forráskódú robotot terveztek francia kutatók az Európai Unió számára, hogy a mechanikát, informatikát és elektronikát tanuló diákok kreativitását fejlesszék vele.

A Poppy névre keresztelt robot forráskódja teljesen nyílt, ingyenes szoftverrel irányítható, ami azt jelenti, hogy a felhasználók maguk is gyorsan, könnyen megtervezhetik a testrészeit, programozhatják a viselkedését, tehát saját robotok megalkotásában szerezhetnek tapasztalatot - olvasható az Európai Bizottság közleményében. "Nincs egyetlen Poppy, hanem annyi, ahány felhasználó elkészíti" - magyarázta a robot tervezője, Pierre-Yves Oudeyer.

Az EU közleménye szerint Poppy kompatibilis az Arduino fejlesztői platformmal, amelynek segítségével a robot más elektromos eszközökkel - világítással, hangszerekkel, szenzorokkal - is összeköthető. Önépítő robotot fejlesztett a Harvard és az MIT: erről itt olvashattok.

Poppy webes platformján keresztül a felhasználók megoszthatják egymással ötleteiket és eredményeiket, és kapcsolatot teremthetnek olyan különböző területek között, mint az oktatás, a művészet, a tudomány és az ipar.

"Interaktívabb és inspirálóbb oktatási környezetet teremthet Poppy, ez az alacsony költségű platform, az Európai Kutatási Tanács nagyszerű új sarja. Segít, hogy a diákok a tudománnyal és a tervezéssel kapcsolatba kerüljenek" - értékelte az újdonságot Máire Geoghegan-Quinn, az Európai Bizottság kutatásért, innovációért és tudományért felelős biztosa.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.