"Amíg régen a kis megsárgult lapokból tanítottak sokan, amit a pályájuk elején írtak meg, most ugyanez van a ppt-vel" Közoktatás
Kurucz Tünde

"Amíg régen a kis megsárgult lapokból tanítottak sokan, amit a pályájuk elején írtak meg, most ugyanez van a ppt-vel"

Jocó bácsi közösségi oldalán posztban fejtette ki, hogy egy teleírt prezentáció a diákoknak ugyanolyan unalmas, mintha a táblára írnának krétával.

Jocó bácsi a bejegyzésben úgy fogalmazott, hogy nagyon sok diákkal dolgozik egyéniben tanulástechnikai, pályaorientációs konzultáción, és szinte mindegyikük elmeséli, hogy az óráik többsége úgy zajlik, hogy a pedagógus ppt-t vetít ki és úgy adja le az anyagot.


Pár hete kiszaladt a számon az a mondat, hogy igazából a ppt az új frontális.

- jegyezte meg, majd hozzátette, hogy "amíg régen a kis megsárgult lapokból tanítottak sokan, amit a pályájuk elején írtak meg, most ugyanez van a ppt-vel."

Jelzem, attól még, hogy nem a táblára írnak krétával, hanem kivetítenek teleírt prezentációkat, attól az még a diákoknak ugyanolyan unalmas és ez ugyanannyira nem innovatív. Csak mondom...

- hangsúlyozta.

 

Jocó bácsival nemrég az Eduline is készített interjút, melyben szó volt többek között arról, hogy a kritikus gondolkodás, mint készség pedig eredetileg a történelem tantárgyhoz kapcsolódott és pár éve kikerült a NAT-ból. Rengeteg olyan lelkes pedagógus van, akik igyekeznek élménypedagógiai gyakorlatokkal tanítani.

A mai gyerekeknél, ha egy pedagógus kiáll és beszél, az már nem működik, de már a felnőttképzésben sem működik már a frontális oktatás.