Botrány az érdi iskolában: tanárok léptek be kollégáik KRÉTA-fiókjába a TÉR-értékelések miatt Közoktatás
Kurucz Tünde

Botrány az érdi iskolában: tanárok léptek be kollégáik KRÉTA-fiókjába a TÉR-értékelések miatt

Az ügyben a tankerület vizsgálatot indított.

A teljesítményértékelési rendszer (TÉR) célja elvileg a pedagógusok munkájának objektív mércével való értékelése lett volna, ám a tapasztalatok szerint inkább feszültséget, átláthatatlanságot és bizalmatlanságot szült az iskolákban.

A Telex információi szerint az Érdi Batthyány Sportiskolai Általános Iskola több tanára illetéktelenül belépett kollégái KRÉTA-fiókjaiba, hogy megnézzék, ki milyen TÉR-értékelést kapott. A tankerület vizsgálatot indított az ügyben.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kérdőívére 2285 pedagógus válaszolt, akik közül 44,4 százalék arról számolt be, hogy iskolájukban limitálták, hányan érhetnek el 80 százalék fölötti eredményt. A szakszervezet szerint az értékelési szempontokat az intézmények vezetői sokszor önkényesen kezelték, ami átláthatatlansághoz, lojalitási alapon történő döntésekhez és a kollégák közötti rivalizálás fokozódásához vezetett.

Az Eduline-on részletesen beszámoltunk arról, hogy a teljesítményértékelésen a kiemelkedő minősítést, vagyis a legalább 80 pontot,  elérő pedagógusok kötelezően 20-60 ezer forintos fizetésemelést kapnak októbertől

Az átlagosan teljesítő tanároknak járhat 1-20 ezer forintos béremelés, a fejlesztendő kategóriába került pedagógusoknak viszont nem jár semmilyen pluszpénz.

Arról nem beszélve, hogy a teljesítményértékelésen többek között volt olyan tanár, akit azért pontoztak le, mert a jelenlegi oktatási rendszer ellen sokat lázadozott, de akadt arra is példa, hogy a pedagógus azért kapott kevesebb pontot, mert egy műtét miatt hosszabb ideig volt táppénzen, ami nem tetszett az igazgatónak.

 

 

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie Közoktatás Kurucz Tünde

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie

Még mindig toronymagasan elsőben a legnagyobb az évismétlők aránya – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére megküldött adataiból, ugyanis az elmúlt tanév végén százból továbbra is mintegy öt olyan gyerek volt, akiknek idén újra kell járniuk az első osztályt. Rajtuk kívül ötödikben és hetedikben is magas volt a bukási arány.