Diáklánnyal folytatott szexuális aktust az igazgató egy komáromi technikumban - megszólalt két pedagógus Közoktatás
Székács Linda

Diáklánnyal folytatott szexuális aktust az igazgató egy komáromi technikumban - megszólalt két pedagógus

"Olyan lányokat választott, akiknek szeretetéhségük volt" - mondta el Tóth Endre, a Momentum oktatáspolitikusának podcastjában a komáromi Szécheny István Gazdasági és Informatikai Technikum két egykori pedagógusa.

Ez az az intézmény, ahol tavaly szeptemberben egy takarítónő tanítás után állítólag rányitott az iskola igazgatójára, B. Imrére, amint szexuális aktust folytat az iskola egyik kiskorú tanulójával az egyik tanteremben. Az iskolában gyorsan híre ment a történteknek, a fenntartó szakképzési centrum azonban kezdetben gonosz pletykának minősítette az esetet, a tantestület egyes tagjai pedig a szülők beleegyezése nélkül, azok távollétében "hallgatták ki" a kiskorú diákokat. Ennek során viszont nem az igazgatóval kapcsolatos botrányról akartak többet megtudni, hanem arról, ki terjeszti a szerintük is alaptalan és rosszindulatú pletykát.

Később a nyilvánosság nyomásának hatására a szakképzési centrum közös megegyezéssel megszüntette az igazgató, B. Imre vezetői megbízását. Az iskola két oktatója, Balla István és Nagyné Pelsőci Edina azonban kiderítették, hogy nem ez lehetett az első hasonló eset. Az iskolaigazgató 15 évre vissamenőleg akár 40-50 diáklányt is megkörnyékezhetett.

Az esetről és arról, hogyan szakadt ketté a tanári kar az ügyben, Balla István és Nagyné Pelsőci Edina most Tóth Endre Nulladik óra című podcastjában beszéltek. Az adást itt nézhetitek meg:


 

A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok Nyelvtanulás Székács Linda

A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok

Országos felmérés keretei között méri fel Klebelsberg Központ, lenne-e igény a kínai nyelv bevezetésére a magyar közoktatásban. Hivatalos eredmények még nincsenek, a kezdeményezés azonban már most erősen megosztja a szülőket: míg egyesek lehetőséget látnak benne, mások inkább az angol nyelvoktatás megerősítését sürgetik. Sőt, van, aki attól tart, hogy a kínai nyelv tanításának a magyar iskolákban a politikához lenne köze.