A NAT felülvizsgálatánál az MI szerepe is napirendre kerülhet Közoktatás
Gál Luca

A NAT felülvizsgálatánál az MI szerepe is napirendre kerülhet

A Kormányinfón kérdezték Gulyás Gergelyt arról, hogy a jövőben milyen szerepet kaphat a mesterséges intelligencia a közoktatásban.

A Nemzeti alaptanterv ötévenként esedékes felülvizsgálata idén lenne aktuális, ám a Pedagógusok Szakszervezete nemrég úgy nyilatkozott: nincs információjuk arról, hogy ez a folyamat már elindult volna.

Megszólalt a Belügyminisztérium a NAT felülvizsgálatáról és a kompetenciamérések jövőjéről

Most a minisztert arról kérdezték a Kormányinfón, hogy szóba kerülhet-e a mesterséges intelligencia a NAT módosításakor. Gulyás válaszában hangsúlyozta:

„Az öt év utáni kötelező értékelés lehetőséget ad arra is, hogy felmérjük, milyen szerepet kell kapnia a mesterséges intelligenciának az oktatásban.”

Hozzátette, hogy személy szerint továbbra is a „természetes intelligencia” híve, ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni azokat a változásokat, amelyeket az MI megjelenése hoz. Arra pedig, hogy mindezt miként lehet beilleszteni az oktatási rendszerbe, szerinte a jövő év ad majd alkalmat.

 

„Vagy most fogunk össze, vagy szépen végignézzük, ahogy az egész rendszer leomlik” – óriási a sztrájkhajlandóság a pedagógusok között Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„Vagy most fogunk össze, vagy szépen végignézzük, ahogy az egész rendszer leomlik” – óriási a sztrájkhajlandóság a pedagógusok között

A 2026-os béremelési tervezet hiányosságai és a rendszerben meglévő igazságtalanságok miatt mára már több mint 2400 oktatási dolgozó jelezte részvételi szándékát egy kétórás figyelmeztető sztrájkban a PDSZ felmérése alapján. A sztrájk nem csupán a bérekért folyna: a pedagógusok, segítő és technikai dolgozók szerint a rendszer működőképessége forog kockán.