Már közel 110 ezer diák sajátos nevelésű igényű Közoktatás
Kurucz Tünde

Már közel 110 ezer diák sajátos nevelésű igényű

A legtöbben, mintegy 50 ezren súlyos tanulási zavarral küzdenek.

A KSH 2024/2025-ös tanévre vonatkozó adataiból kiderült, hogy a 2024/2025-ös tanévben az SNI-s tanulók száma tovább emelkedett egy év alatt 104 865 főről 109 430 főre az óvodákban, az általános- és középiskolákban.

A többségük - közel 50 ezren - súlyos tanulási zavarral küzd. Az autizmus spektrumzavarral diagnosztizált diákok száma egy tanév alatt 11685 főről 13238 főre nőtt, a súlyos figyelem zavarral rendelkezőké pedig 6940-ről 7875 főre.

Az SNI-s diákok helyzetével az Eduline-on is több cikkben foglalkoztunk. Jelenleg az egyik legnagyobb probléma az ő esetükben is a szakemberhiány, ugyanis nem az számít, hogy a gyerek mit tud, mire képes és mennyiben tud beilleszkedni a közösségbe, hanem az, hogy mi az elérhető; mi az infrastruktúra és mennyire van elérhető gyógypedagógus szakember.

 

 

 

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher? Campus life Székács Linda

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher?

Sok iskolában hagyomány, hogy a diákok decemberben megajándékozzák egymást. Míg egyes osztályokban jelképes összegből szervezik az ünneplést, máshol akár 5–6000 forintos ajándékokra is számítanak. A növekvő anyagi különbségek miatt azonban egyre több család számára okoz feszültséget az ünnepi készülődés, és vannak gyerekek, akik az anyagiak miatt mindezekből kimaradnak.