Már közel 110 ezer diák sajátos nevelésű igényű Közoktatás
Kurucz Tünde

Már közel 110 ezer diák sajátos nevelésű igényű

A legtöbben, mintegy 50 ezren súlyos tanulási zavarral küzdenek.

A KSH 2024/2025-ös tanévre vonatkozó adataiból kiderült, hogy a 2024/2025-ös tanévben az SNI-s tanulók száma tovább emelkedett egy év alatt 104 865 főről 109 430 főre az óvodákban, az általános- és középiskolákban.

A többségük - közel 50 ezren - súlyos tanulási zavarral küzd. Az autizmus spektrumzavarral diagnosztizált diákok száma egy tanév alatt 11685 főről 13238 főre nőtt, a súlyos figyelem zavarral rendelkezőké pedig 6940-ről 7875 főre.

Az SNI-s diákok helyzetével az Eduline-on is több cikkben foglalkoztunk. Jelenleg az egyik legnagyobb probléma az ő esetükben is a szakemberhiány, ugyanis nem az számít, hogy a gyerek mit tud, mire képes és mennyiben tud beilleszkedni a közösségbe, hanem az, hogy mi az elérhető; mi az infrastruktúra és mennyire van elérhető gyógypedagógus szakember.

 

 

 

Szülők és diákok tucatjainak okoz gondot, hogy külföldről nem elérhető a KRÉTA Közoktatás Székács Linda

Szülők és diákok tucatjainak okoz gondot, hogy külföldről nem elérhető a KRÉTA

Az eKRÉTA külföldi elérhetőségét három évvel ezelőtt blokkolták a rendszert ért, külföldi IP címekről érkező hekkertámadások miatt. A tiltást viszont feltehetően azóta sem oldották fel, ami külföldön élő vagy dolgozó szülők számára minden egyes nap megnehezíti, hogy értesüljenek a gyerekeik érdemjegyeiről, tanóráiról, és megkapják a velük kapcsolatos üzeneteket.