Több mint ezer tanfelügyeleti ellenőrzést tartottak tavasszal az iskolákban Közoktatás
Gál Luca

Több mint ezer tanfelügyeleti ellenőrzést tartottak tavasszal az iskolákban

Az Oktatási Hivatal friss összegzése szerint a tavaszi félévben kiemelt figyelmet kaptak az intézmények működését vizsgáló ellenőrzések. Ősztől pedig a pedagógusok teljesítményértékelésének bevezetését is vizsgálni fogják.

Az Oktatási Hivatal (OH) nyilvánosságra hozott jelentéséből kiderül: 2025 tavaszán összesen 1122 tanfelügyeleti vizsgálat zajlott az országban, továbbá 51 iskolában komplex, átfogó ellenőrzésre is sor került - vette észre elsőként a Népszava.

Középiskolai felvételi 2026: kiderült, lesznek-e minimumponthatárok vagy sem

A dokumentum szerint 46 intézményben indult vizsgálat amiatt, hogy az országos kompetenciaméréseken az átlag alatti teljesítményt nyújtottak, a lemorzsolódás aránya magasabb volt az országos átlagnál, vagy hiányzott a fejlesztési, illetve intézkedési terv.

Megszólalt a Belügyminisztérium a NAT felülvizsgálatáról és a kompetenciamérések jövőjéről

Az őszi időszakban újabb 400 iskola számíthat tanfelügyeleti vizsgálatra, és 30 intézményben átfogó ellenőrzést is terveznek. Bár a hivatal a 2025-ös évben az ellenőrzési szempontok számát körülbelül 25 százalékkal csökkentette, az eljárásokat kiterjesztették: immár a pedagógusok teljesítményértékelésének bevezetését is vizsgálják.

Az ellenőrzések sora ezzel nem ér véget. 2026 januárjától április végéig az OH új területet vesz górcső alá: kiválasztott óvodákban a szakmai felügyelet során azt ellenőrzik, miként rögzítik a gyermekek mulasztásait az intézményi dokumentumokban és a tanulmányi rendszerben.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.