A Civil Közoktatási Platform szerint az új közoktatást érintő rendelet nem tartalmaz semmilyen biztosítékot azzal kapcsolatban, hogy a szakértő valóban ért is az adott oktatási problémákhoz.
Néhány nappal azután, hogy kiderült, idén mintegy 120-an mondtak fel az Oktatási Hivatalban az alacsony bérek és az egyre több feladat miatt, a BM új jogszabály-módosítása értelmében már az OH is kirendelhet mesterpedagógus tanácsadót az iskolákba.
A CKP szerkesztőségünk részére elküldött álláspontjából kiderült, hogy a külső szakember kirendelésének az alulteljesítő oktatási intézményekbe akkor van értelme, ha a célja a segítés, együttműködve az igazgatóval és a tantestülettel, és a kirendelt szakember alkalmas a segítségnyújtásra és az együttműködésre.
Ehhez képest a gyakorlat eddig a szervezet szerint mást mutat, hiszen számos esetben olyan mesterpedagógus végezte az ellenőrzést és értékelést, akinek nem volt tapasztalata az adott intézménytípusban, oktatási szinten, és nem volt nyitott az adott intézményre, osztályra, pedagógusra jellemző sajátosságok tekintetbe vételére.
Nagy károkat okozna, ha az intézményekbe kellő tapasztalattal, ismerettel, tudással nem rendelkező mesterpedagógusok lennének kirendelve
- tették hozzá, majd megjegyezték, hogy tervezethez beküldött véleményükben emiatt azt javasolták, hogy a rendelet mondja ki, hogy a kirendelt szaktanácsadónak tapasztalattal kell rendelkeznie az adott iskolatípusban, és az adott tanulói összetétel és iskolanagyság terén is.
Ezen kívül azt is kifejtették, ha például az igazgató vagy a pedagógus nem tudnak együttműködni a tanácsadóval, vagy szakmailag van ellene valamilyen kifogásuk, akkor kérhessenek másik szakembert.
Emellett pedig pontosítsák a szakember feladatát és jogkörét.
" Nem lehet utasítási jogköre, és ki kell mondani azt is, hogy feladata nem az ellenőrzés, hanem a segítés " - hangsúlyozták.