Tízezer karakteres fogalmazást kell írnia annak a győri fiúnak, akit az FBI segítségével fogtak el Közoktatás
Gál Luca

Tízezer karakteres fogalmazást kell írnia annak a győri fiúnak, akit az FBI segítségével fogtak el

A fiú muszlimokat, feketéket és LMBTQ-személyeket akart megölni február 1-jén.

Egy 15 éves győri diák ügyében három évre feltételesen felfüggesztette az eljárást az ügyészség, miután februárban a Terrorelhárítási Központ (TEK) kommandósai fogták el – számolt be a Telex. Az akcióra azért került sor, mert az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) felfigyelt arra, hogy a fiú közösségi oldalán a „public executions”, vagyis „nyilvános kivégzés” kifejezést is használta egy beszélgetés során.

Nyolc budapesti iskolát fenyegetett meg robbantással egy 16 éves

A feltételes ügyészi felfüggesztés lehetősége fiatalkorú gyanúsítottaknál akkor merül fel, ha a nyomozás legfeljebb nyolc év szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekmény miatt zajlik, és a bűncselekmény jellege, az elkövetés módja, valamint a gyanúsított személyisége alapján várható, hogy a fiatalkorú a felfüggesztés révén jó irányba fejlődik.

A diák öt hónapot töltött javítóintézetben, majd egy hónapig házi őrizetben volt. Szabadulása után több kötelezettséget is előírtak számára. Ezek közül a legkülönösebb talán az, hogy egy tízezer karakteres fogalmazást kell írnia. Ebben részletesen ki kell fejtenie, milyen hatással volt tette önmagára és családjára, valamint mit jelent számára a béke és a társadalmi együttélés.

A fogalmazás mellett pszichoterápiás kezelésen kell részt vennie, és törekednie kell tanulmányai folytatására. Pártfogó felügyelője ellenőrzi majd közösségimédia-fiókjait, bejegyzéseit és hozzászólásait. Emellett tilos számára bármilyen titkosított kommunikációs alkalmazás letöltése és használata is.

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.