Szakmai egyeztetést tartott Balatoni Katalin a szeptemberben induló iskolaelőkészítő fejlesztésekről Közoktatás
Eduline/MTI

Szakmai egyeztetést tartott Balatoni Katalin a szeptemberben induló iskolaelőkészítő fejlesztésekről

Azért találkoztak, hogy az iskolák, tanítók szerepéről beszéljenek a sikeres óvoda-iskola átmenet kérdésében.

Balatoni Katalin kedden szakmai egyeztetést tartott a szeptemberben induló, nagycsoportosok számára létrehozott iskolaelőkészítő foglalkozás kapcsán – írja az MTI.

Szeptembertől az óvodákban ugyanis naponta 45 perces időkeretben a nagycsoportos gyerekek iskolaelőkészítő fejlesztésben vesznek részt.

Közel 1100 gyereknek kell szeptembertől iskolába menni annak ellenére, hogy a szüleik kérelmezték az iskolakezdés halasztását

A pedagógiai innovációk előmozdításáért és a családbarát oktatási környezet erősítéséért felelős miniszterelnöki biztos hangsúlyozta:

„az óvoda-iskola átmenetének sikeres folyamata nem csak az intézmények és a pedagógusok feladata és felelőssége. Nagyon fontos, hogy megfelelő kapcsolatban és együttműködésben jöjjön létre a folyamat a családokkal is.”

 

Az egyeztetésen részt vett Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese is, aki kiemelte, hogy "a magyar köznevelési rendszer kulcskérdése az, hogy mennyire sikeresen tud megvalósulni az óvodából az iskolába történő átlépés. A sikeresség az egyik legfontosabb alapeleme, hogy "élő és érdemi" kommunikáció legyen a felek között."

A Klebelsberg Központ a tankerületi központokkal közösen vállalta, hogy a jó gyakorlatokat minél szélesebb körben megosztják az intézményekkel.

Az óvodai átalakítások kapcsán számos aggodalom merült fel az elmúlt hónapokban. Az óvodai dolgozók szerint komoly szervezési problémát okozhat:

 

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.