Óvodai átalakítások: nem kell egybefüggően 45 perces foglalkozásokat tartani a nagycsoportosoknak Közoktatás
Kurucz Tünde

Óvodai átalakítások: nem kell egybefüggően 45 perces foglalkozásokat tartani a nagycsoportosoknak

A 45 perc az egész napra foglalkozik.

A Civil Közoktatási Platform (CKP) az Eduline-nek is eljuttatott közleményéből kiderült, hogy az óvodai alapprogram módosításáról szóló rendelet szerint a gyermekek naponta összesen 45 perces időkeretben, a feladatra differenciált, a gyermek egyéni terhelhetőségéhez igazodó iskola-előkészítő fejlesztő pedagógiai tevékenységben vesznek részt.

A CKP szerint ennek ellenére nagy a veszélye annak, hogy az óvodákban az egyszerűség és a biztonság kedvéért egybefüggő, egységes foglalkozásokat tartanak.

Annak is látjuk jeleit, hogy annak ellenére, hogy a megjelent rendelet a tervezettel ellentétben nem írja elő az iskolába lépés előtt külön csoport indítását, egyes óvodák ezt a megoldást választják, annál is inkább, mert a mostani rendeletben is benne szerepel, hogy az iskola-előkészítő foglalkozásokat,  amennyiben az infrastrukturális adottságok lehetővé teszik, külön térben kell szervezni.

- írták, majd hangsúlyozták, hogy

továbbra is megmaradhatnak a vegyes csoportok,a 45 perc csak a foglalkozások teljes napi időtartamára vonatkozik, illetve az is követelmény maradt, hogy az adott foglalkozás a gyerekek egyéni adottságaihoz igazodjon.

Az Eduline-on is részletesen beszámoltunk arról, hogy korábban Szülői Hang által indított petíciót, amit az óvodák „iskolásítása” ellen indítottak, több mint 18 ezren írták alá és így részben személyes sikernek tekintik, hogy a kormány végül elállt a rendelet bevezetésétől.

 

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.