Vádat emeltek egy hittan tanár ellen, aki két kiskorú lányt is molesztált Közoktatás
Rodler Lili

Vádat emeltek egy hittan tanár ellen, aki két kiskorú lányt is molesztált

Hatalmi viszonyával visszaélve kényszerítette őket.

A Hajdú-Bihar Vármegyei Főügyészség vádat emelt egy hittan tanár ellen súlyosabban minősülő szexuális erőszak és szexuális visszaélés bűntettével – írják az ügyészség oldalán.

A férfi 2011 óta több település iskolájában is dolgozott, mint hitoktató. Illetve több Hajdú-Bihar vármegyei településen teljesített egyházi szolgálatot. A vádirat szerint „az előző tanév második félévében két, a hitancsoportjába járó kiskorú lányt is molesztált, hozzájuk hatalmi viszonyát kihasználva szexuálisan közeledett.”

A Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság nyomozása során az elkövetőt őrizetbe vették, letartóztatták, jelenleg pedig bűnügyi felügyelet alatt áll. A tetteiért időközben az egyházi szolgálatai alól is felfüggesztették.

Az ügyészség a férfit szexuális erőszakkal és szexuális visszaéléssel vádolja. Fegyházbüntetést, valamint a kiskorúakkal kapcsolatos foglalkozástól való végleges eltiltást indítványoztak vele szemben.

Hasonlóan molesztálással kapcsolatos ügyben továbbra is büntetőeljárás folyik az ellen a mátészalkai pedagógus ellen, aki nemrég állami  kitüntetést is kapott. Amint kiderült, hogy a nyomozás még tart, vissza is vették tőle a kiemelkedő irodalmi tevékenységért és példás életúért járó József Attila-díjat.

 

Ezeket a nappali tagozatos, állami ösztöndíjas alap-és osztatlan szakokat nem jelölte meg senki Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Ezeket a nappali tagozatos, állami ösztöndíjas alap-és osztatlan szakokat nem jelölte meg senki

Vaisnava jógamester, mezőgazdasági mérnök, tanító cigány-roma szakirányon – csak néhány olyan nappali tagozatos állami ösztöndíjas alapszak a 821-ből, amit senki sem jelölt meg a 2025-ös egyetemi felvételin. Összesen pedig 365 olyan alap-és osztatlan képzés van, amit első helyre senki sem írt be, de többedik helyre igen, ennek mintegy 83 százaléka valamilyen pedagógusképzés.