Nyilvánosak az ország 3. legjobb gimnáziumának ideiglenes felvételi rangsorai Közoktatás
Székács Linda

Nyilvánosak az ország 3. legjobb gimnáziumának ideiglenes felvételi rangsorai

Újabb elitgimnázium hozta nyilvánosságra az ideiglenes felvételi jegyzékeit.

Nyilvánosságra hozta az ideiglenes felvételi jegyzékeit a HVG Középiskola 2025-ös rangsorában 3. helyet elfoglaló Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium.

A középiskola a 2025/26-os tanévben

  • 6 évfolyamos speciális matematika,
  • 6 évfolyamis általános tantervű,
  • 4 évfolyamos természettudományi,
  • 4 évfolyamos humán,
  • 4 évfolyamos kreatív mérnöki pályát alapozó (STEM)

tagozatra vesz fel diákokat.

A felvételizők ide kattintva nézhetik meg, hogy az iskola felvételi folyamatában hány pontot értek el, és hogy az alapján hányadik helyen állnak az ideiglenes felvételi jegyzékben.

Középiskolai felvételi 2025: mi az az ideiglenes lista és mit lehet leolvasni belőle?

Az ideiglenes felvételi jegyzékeket egyébként a középiskoláknak 2025. március 21-ig kell összeállítaniuk és nyilvánosságra hozniuk a honlapjaikon. Ezekben a diákok rendszerint az OM azonosítójuk számával vagy a nevükkel, egyéb személyes adatok megjelölése nélkül szerepelnek.

Az intézmények az ideiglenes felvételi rangsorban tanulmányi területenként feltüntetik a felvehető tanulók létszámát. Aki teljesítette a felvételi követelményeket, a neve mellé a listában elfoglalt helye szerinti sorszámot kapja, aki viszont nem teljesítette követelményeket, annak a neve mellett egy „E” betű szerepel, ami elutasítást jelent. Ezeknek a felvételizőknek nincs esélye a bekerülésre.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.