Módosítanak az iskolai mobiltelefon-használatának korlátozásán? Válaszolt a Belügyminisztérium Közoktatás
Gál Luca

Módosítanak az iskolai mobiltelefon-használatának korlátozásán? Válaszolt a Belügyminisztérium

A minisztérium szerint a bombariadóhoz hasonló esetekben nem a diák feladata értesíteni a szülőket.

Nincs napirenden az iskolai mobiltelefon-használat korlátozásáról szóló szabályozás felülvizsgálata – közölte a Népszava kérdésére a Belügyminisztérium.

A lap azt követően kereste meg a Belügyminisztériumot, hogy január 23-án több mint 300 oktatási intézményben volt bombariadó egy fenyegető email miatt. Ezért az iskolákat kiürítették, azonban a szülők közül volt, aki csak a hírekből értesült az esetről, mivel sok gyereknél nem volt mobiltelefon, az iskola pedig csak kis idővel később tudott tájékoztatást küldeni.

2024. szeptember 1-jén érvénybe lépett rendelet szerint ugyanis a diákoknak az okoseszközeiket a tanítási nap elején át kell adni a tanáraiknak, akik azokat a tárolásra kijelölt, korábban felsorolt helyekre viszik. A rendelet bevezetésekor azonban a bombariadóhoz hasonló helyzetekre feltételezhetően nem találtak ki megoldást.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete nemcsak a szabályozás felülvizsgálatát, hanem a korlátozó rendelkezések visszavonását követelte annak érdekében, hogy fenyegetettségi helyzetben a szülők fel tudják venni a kapcsolatot gyermekeikkel.

A szaktárca a lappal ezzel kapcsolatban azt köz:

„A gyermekek felügyeletéről és a szülők értesítéséről az iskolának kell gondoskodnia, ez nem a gyermek feladata, tehát a mobiltelefonok gyermekeknek való visszaosztása egy ilyen veszélyhelyzetben indokolatlanul lassítaná az iskolák kiürítését”.

- írta a szaktárca a lapnak. Majd azt is hozzátették, hogy a vészhelyzet elmúltával az igazgatók döntik el, folytatódhat-e az oktatás, a mobiltelefonokkal kapcsolatban is „a döntésnek megfelelően járnak el”. A pedagógusok pedig oktatási célra és ilyen helyzetekben is használhatják telefonjaikat, esetükben a jogszabály „csak a magáncélú használatot korlátozza.”

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.