Tehetséggondozó ösztöndíjat hirdet középiskolásoknak a BME Közoktatás
Rodler Lili

Tehetséggondozó ösztöndíjat hirdet középiskolásoknak a BME

A pénzjuttatás mellé mentorálás, kurzuslátogatás és pályaorientáció is jár a díjazottaknak.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem pályázatot hirdet 11. évfolyamos diákoknak a BME STEM Akadémia tehetséggondozó programban való részvételre és a kapcsolódó ösztöndíj elnyerésére – tette közzé a BME. A programra mostantól egészen február 10-ig lehet leadnia jelentkezést.

A program célja a STEM (sciene, technology, engineering, mathematics - természettudomány, technológia, mérnöki tudomány, matematika) területen tehetséges 11. évfolyamos diákok támogatása. Az előkészítő jellegű, tehetséggondozás fókuszú foglalkozások kiegészítik a középiskolai tanulmányokat és segítik a pályaválasztást. Továbbá része a programnak egy átfogó mentorálás, ahol az ösztöndíjas az általa megjelölt tudományterület egy műegyetemi oktatójával lesheti el a terület rejtelmeit.

Mindezek mellett részt vehet BME-s kurzusokon, a középiskolásoknak hirdetett pályaorientációs rendezvényeken, valamint közösségi események, így gyárlátogatás, kampusztúra, koncertlátogatás, készségfejlesztés.

A program 10 hónapot ölel fel, ami a műhelytitkok mellett pénzjuttatással is jár. Ez havi 18 ezer forint, de ezt egy összegben folyósítják az ösztöndíjasoknak, ami 180 ezer forintot jelent.

A teljes pályázati felhívást itt érthetitek el, a jelentkezést pedig itt tudjátok elindítani.

A jelentkezők közül a BME Tehetségsegítő Tanácsa által felkért szakértőkből és a tanács egy tagjából álló bizottság fog javaslatot tenni 20 nyertesre. A döntést BME tudományos rektorhelyettese, Zaránd Gergely hozza meg, az eredményhirdetés várható időpontja pedig február 28.

 

Hogyan érdemes idén készülni a kompetenciamérésekre? Közoktatás Kurucz Tünde

Hogyan érdemes idén készülni a kompetenciamérésekre?

Már csak szűk egy hónap és kezdődik az első olyan kompetenciamérés, aminek nagy eséllyel tétje is lesz. A cikksorozatunk második részében azzal foglalkozunk, milyen feladatokra lehet számítani a kompetenciamérésen, milyen segédeszközöket lehet használni.