Nap kérdése: osztályozhatják-e az iskolában a központi felvételi feladatsorait? Közoktatás
Kurucz Tünde

Nap kérdése: osztályozhatják-e az iskolában a központi felvételi feladatsorait?

Van olyan iskola, ahol magyar és a matek feladatsorra jegyet kapnak a diákok.

A Szülői Hang csoportban merült fel a kérdés, hogy be lehet-e írni a naplóba, ha a középiskolai felvételire úgy készítik fel a diákokat, hogy osztályozzák a magyar és a matek feladatsorokat. Az eredményeket a pedagógus témazáróként veszi figyelembe, mindezt úgy, hogy a tananyaggal közben nem haladnak.

A legfontosabb tudnivalók a 2025-ös középiskolai felvételiről

A válasz erre nem, hiszen egyrészt vannak olyan középiskolák, amelyek nem kérik a központi írásbelit, és lehetnek olyan tanulók az osztályban, akik ilyen intézményben szeretnének továbbtanulni. Másrészt a központi írásbelinek a fő célja, hogy sorrendet állítson fel a középiskolába készülő diákok között, emiatt nemcsak szigorúan a tananyagot kérik számon, hanem a különböző készségeket is mérik.

Ehhez képest egy sima témazárónál azt nézik, hogy ki, mennyire készült fel az adott tananyagból.

 

 

 

 

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.