Nap kérdése: osztályozhatják-e az iskolában a központi felvételi feladatsorait? Közoktatás
Kurucz Tünde

Nap kérdése: osztályozhatják-e az iskolában a központi felvételi feladatsorait?

Van olyan iskola, ahol magyar és a matek feladatsorra jegyet kapnak a diákok.

A Szülői Hang csoportban merült fel a kérdés, hogy be lehet-e írni a naplóba, ha a középiskolai felvételire úgy készítik fel a diákokat, hogy osztályozzák a magyar és a matek feladatsorokat. Az eredményeket a pedagógus témazáróként veszi figyelembe, mindezt úgy, hogy a tananyaggal közben nem haladnak.

A legfontosabb tudnivalók a 2025-ös középiskolai felvételiről

A válasz erre nem, hiszen egyrészt vannak olyan középiskolák, amelyek nem kérik a központi írásbelit, és lehetnek olyan tanulók az osztályban, akik ilyen intézményben szeretnének továbbtanulni. Másrészt a központi írásbelinek a fő célja, hogy sorrendet állítson fel a középiskolába készülő diákok között, emiatt nemcsak szigorúan a tananyagot kérik számon, hanem a különböző készségeket is mérik.

Ehhez képest egy sima témazárónál azt nézik, hogy ki, mennyire készült fel az adott tananyagból.

 

 

 

 

„Hallgattunk eddig eleget” – egyetemisták az 1956-os forradalomban Campus life Kurucz Tünde

„Hallgattunk eddig eleget” – egyetemisták az 1956-os forradalomban

1956. október 23-án délelőtt még megtartották az órákat a BME-n, az ELTE rektori tanácsa kiállt a diktatúra ellen tüntetést szervező hallgatók mellett és az egyetem oktatói a diákokkal együtt vonultak a békésnek induló demonstráción, mely végül az ÁVH sortüze után a Magyar Rádió épületének elfoglalásához vezetett.