Egyelőre csak egy középiskola átvételére tett ajánlatot a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közoktatás
Székács Linda

Egyelőre csak egy középiskola átvételére tett ajánlatot a Nemzeti Közszolgálati Egyetem

A jövő szeptemberben induló tanárképzések miatt az egyetem gyakorlóiskolai hálózatot alakítana ki.

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem gyakorlóiskolájává válhat az Óbudai Árpád Gimnázium - szúrta ki az Eduline kedden a gimnázium honlapján.

Az intézmény közleménye szerint a gimnázium az NKE a 2025 szeptemberében induló tanárképzésének gyakorlóiskolájává válhat és ezzel a "jövőbeni gyakorlóiskolai hálózatának egyik meghatározó eleme lenne".

Ez az iskola presztízsét jelentősen növelő új státusz volna, amely azzal is járna, hogy intézményünk a jövőben az NKE fenntartásában működne. Az egyetem e szándékáról a jelenlegi fenntartónkat, az Észak-Budapesti Tankerületi Központot is értesítette

- írják.

A közlemény megjelenése után megkerestük a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sajtóközpontját és arról érdeklődtünk, az említett gyakorlóiskolai hálózat kiépítéséhez tettek-e már ajánlatot más intézménynek is.

Lapunknak küldött válaszukban azt írják; az NKE az eddigiek során más intézményeknek még nem tett ajánlatot.

"A Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) által indított tanárképzés egyik legfontosabb eleme a fokozott gyakorlatorientáltság. Ennek érdekében az NKE nagy hangsúlyt fektet azon gyakorlóhelyi háttér kialakítására, amelynek intézményei az egyetemi tanárképzés kiemelt szereplői, magasan megbecsült részesei lesznek. Az NKE az eddigiekben más intézménynek még nem tett ajánlatot, ugyanakkor arról a jövőben tájékoztatást fog nyújtani" - szerepel a levelükben.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.