És a színházakban, mozikban is este 8 előtt.
2025. január 1-től az oktatási intézmények bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül tilos lesz szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen alkoholt hirdetni - szúrta ki a Magyar Közlönyben az Economx.
A kormány ezzel a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló (2008. évi XLVIII. számú) törvényt módosítja. Ennek értelmében már eddig is tilos volt "az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja”, és „az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg.”
A törvény most azzal egészül ki, hogy "tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be", továbbá tilos lesz közzétenni alkoholtartalmú ital plakátját
- sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve − honlap esetén − a nyitó oldalon,
- színházban vagy moziban 20 óra előtt,
- gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,
- egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, vagy
- köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen.