Ezekbe a gimikbe kerülhettek be tanulmányi eredmények alapján Győr-Moson-Sopron vármegyében Közoktatás
Rodler Lili

Ezekbe a gimikbe kerülhettek be tanulmányi eredmények alapján Győr-Moson-Sopron vármegyében

A öt intézményből három Győrben található.

Már elérhetőek a középiskolák tájékoztatói, amiből kiderül, hogy milyen osztályokat indítanak a 2025/26-os tanévben. Ebben határozták meg többek között a felvételi eljárás módját, és azt is hogyan számolják a pontokat.

A gimnáziumok, a technikumok és a szakgimnáziumok háromféleképpen kalkulálhatják a pontokat:

  • vagy csak az általános iskolai jegyek,
  • vagy az általános iskolai jegyek és a központi írásbeli felvételi vizsga eredménye,
  • vagy az általános iskolai eredmények, a központi írásbeli és az intézmény saját szóbelijén szerzett pontszámok alapján.

A KIFIR rendszerében megnéztük a tanulmányi területek keresésénél, hány Győr-Moson-Sopron vármegyei gimnázium nem kéri a központi írásbelit a nyolcadikosoktól

Az intézmények listája:

  1. Apor Vilmos Római Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, Gimnázium és Kollégium – Győr
  2. Forrás Waldorf Iskola Balassi Telephelye – Győr
  3. Magyar Műhely Általános Művelődési Központ – Mezőörs
  4. Fehér Miklós Labdarúgó Akadémia Gimnáziuma és Kollégiuma – Győr
  5. Szent Benedek Technikum és Gimnázium Szegedi Tagintézménye - Szeged

Fontos kiemelni, hogy a fenti intézmények egyes tagozatain eltérhetnek a felvételi követelmények. Ezért nem elég csak a kiválasztott iskolára, hanem a pontos tagozatra is külön rá kell keresni, hogy kiderüljenek a felvételi követelmények.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.