Három országos tanulmányi versenyre is jelentkezhettek még idén történelem és állampolgári ismeretekből Közoktatás
Gál Luca

Három országos tanulmányi versenyre is jelentkezhettek még idén történelem és állampolgári ismeretekből

Összegyűjtöttük, milyen történelem és állampolgári ismeretek versenyekre jelentkezhetnek a diákok 2024-ben.

7-8. évfolyamos tanulók országos történelem tanulmányi versenye

A történelem iránt érdeklődő valamennyi 7-8. évfolyamos általános iskolai vagy a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok e korosztályába tartozó tanulók jelentkezését várják.

A versenyzőknek két témakörben kell megmérettetni a tudását:

  • magyar történelem: A magyarság őstörténetétől Hunyadi Mátyás haláláig,
  • egyetemes történelem: Jézus születésétől a középkor végéig(1492-ig)

A verseny háromfordulós, a nevezés határideje: 2024. november 11.

Savaria országos történelem tanulmányi verseny

A versenyre jelentkezhet a történelem iránt érdeklődő valamennyi 9-10. évfolyamos tanuló.

Két kategóriában jelentkezhetnek a diákok:

  • I. kategória: Egyetemes történelem az ókortól 1492-ig; A magyarság története a kezdetektől 1490-ig
  • II. kategória: Egyetemes és magyar történelem az I. századtól 1848. április 11-ig

Mindkét kategória összesen három fordulós. A versenyre a diákok 2024. november 11-ig adhatják le a jelentkezésüket.

Cultura Nostra Kárpát-medencei Történelmi Verseny

A versenyen magyarországi és határon túl élő magyar középiskolások (9-12. évfolyam) 3 fős csapatokban képviselhetik az iskolájukat.

A vetélkedő első két fordulóban a csapatoknak egy-egy – az adott korszakra vonatkozó kérdésekből álló – online tesztfeladatot kell megoldaniuk. A harmadik, egyben utolsó forduló pedig egy szóbeli döntő lesz, amire az online fordulókon legmagasabb pontszámot elérő csapatok kapnak meghívást.

A diákok jelentkezését 2024. október 15-ig várják.

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.