Négyből négy magyar diák érmet szerzett a szaúdi Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián Közoktatás
Székács Linda

Négyből négy magyar diák érmet szerzett a szaúdi Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián

Szeptember 8-12. között mérték össze a tudásukat a diákok egy új típusú diákolimpián Szaúd-Arábia fővárosában.

"Négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat" - tudatta az Eduline szerkesztőségével a Neumann Társaság.

Az első Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpiát szeptember 8-12. között tartották Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban.

A megmérettetésen 25 ország mintegy száz versenyzője vett részt. A magyar csapatot a Neumann Társaság és az ELTE Informatikai Kara készítette fel a versenyre.

"A középiskolás diákokra összpontosító IAIO célja a világ minden tájáról érkező fiatal tehetségek felfedezése és támogatása a mesterséges intelligencia területén. Ez a nemzetközi verseny lehetőséget kínál a diákoknak ahhoz, hogy megmutassák képességeiket a mesterséges intelligencia olyan szakterületein, mint a számítógépes látás, a robotika, a gépi tanulás, a neurális hálózatok/mély tanulás és a természetes nyelvfeldolgozás" - írják a lapunknak küldött közleményben.

A verseny első fordulójában a diákok az elméleti felkészültségükről, míg a második fordulóban a gyakorlati tudásukról adtak számot.

  • Aranyérmet szerzett Labancz Benedek, a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium 12. osztályos tanulója.
  • Ezüstérmes lett Christ Miranda Anna, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 12., és Szilágyi Balázs, a Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium 11. osztályos tanulója.
  • A delegáció legfiatalabb tagja, a 10. osztályos Ungár Vince pedig bronzérmes lett. Ő a Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium tanulója.

 

 

Van olyan magyar egyetem, ahol a hallgatók csupán 5%-a juthat kollégiumhoz Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

Van olyan magyar egyetem, ahol a hallgatók csupán 5%-a juthat kollégiumhoz

Évről évre nő a lakhatási krízis az egyetemeken: elöregedett kollégiumok, kihasználatlan szobák és emelkedő albérletárak nehezítik a hallgatók helyzetét. A minőségből és a privátszférából egyre kevesebben hajlandók engedni, sokan inkább drága albérletbe költöznek, hogy elkerüljék a zsúfolt, gyakran lepusztult kollégiumi szobákat.