Középiskolai felvételi: ez volt tavaly a nyolcadikosok mumusfeladata magyarból Közoktatás
Kurucz Tünde

Középiskolai felvételi: ez volt tavaly a nyolcadikosok mumusfeladata magyarból

A helyesírási totó több pontja is kifogott tavaly a nyolcadikosokon a központi írásbelin, de mássalhangzó törvényes feladat is sokaknak nehéznek bizonyult.

A központi írásbelin magyarból tavaly a kilencedik osztályba készülők átlagosan 28,3 pontot értek el az 50-ből magyarból.

Az Oktatási Hivatal statisztikái szerint a vizsgázók mintegy többségének az ötödik feladattal meggyűlt a baja. Ebben egy rövid, pár soros szövegből kellett keresniük szavakat a megadott mássalhangzó törvényekre. Az írásban jelölt teljes hasonulásra a diákok mintegy 91 százaléka nem válaszolt helyesen, de a zöngésség szerinti részleteges hasonulás is a diákok 80 százalékán kifogott.

A helyesírási totón pedig a Margit híd és a papír zsebkendő kifejezést a nyolcadikosok 83 illetve 81 százaléka nem tudta, hogyan kell helyesen leírni.

A hatodikosok számára ezek voltak a mumusfeladatok, a negyedikeseknek pedig ezek okozták a legnagyobb fejtörést a tavalyi központi írásbelin.

Az idei középiskolai felvételivel részletesen az alábbi cikkünkben foglalkoztunk:

 

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.