Az iskola nem tartja magát felelősnek a megrugdosott kemecsei fiú ügyében Közoktatás
Gál Luca

Az iskola nem tartja magát felelősnek a megrugdosott kemecsei fiú ügyében

Az apa nem fogadja el az iskola érvelését.

Lezárult az iskola belső nyomozása egy májusban történt ügy kapcsán, amikor is egy 10 éves kemecsei fiút iskolatársai annyira megrugdostak, hogy el kellett távolítani a lépét – tette közzé az RTL Híradó.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, május 8-án (szerdán) a református egyház fenntartásában működő kemecsei általános iskolából egy 10 éves fiút szállítottak kórházba, miután négy 10-12 év közötti lány rátámadt az iskolaudvaron és úgy megverték, hogy megrepedt a lépe.

A fiút egy szünetben, fogócskázás közben bántalmazta több lány iskolatársa: az egyikük lerántotta a földre, a többiek pedig megrugdosták. Az ügy kapcsán az iskola belső vizsgálatot indított, amely az RTL információi szerint már az esetet követően 12 nappal lezárult. Az intézmény szerint az akkor felügyelő pedagógusok nem követtek el mulasztást, illetve:

„a tanulók felelőtlen játéka vezetett a tanuló súlyos sérüléséhez”.

A bántalmazott diák édesapja azonban úgy gondolja, hogy több tanárnak is figyelnie kellett volna, vagy hamarabb észrevennie az esetet, ami az intézmény szerint annyira gyorsan történt, hogy elkerülhetetlen volt annak a súlyos következménye.

Az apa szerint:

„ha a megfelelő mennyiségű pedagógus kint lett volna az udvaron, akkor valószínűleg ez nem történt volna meg.”

Az ügyben feltételezhetően négy lány volt érintett, akik közül még csak egyikük töltötte be a 12. életévét. A vizsgálati jegyzőkönyv alapján a diákok először elismerték, azonban később már tagadták tettüket és megváltoztatták a vallomásukat. Jelenleg szakértő és pszichológus bevonásával vizsgálják, hogy a 12 éves lány tudatában volt-e tettének súlyával.

 

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.