Elkezdte a Belügyminisztérium az egyeztetést az iskolai mobilhasználat szabályozásáról Közoktatás
Eduline/MTI

Elkezdte a Belügyminisztérium az egyeztetést az iskolai mobilhasználat szabályozásáról

A tanulási teljesítmény javítása érdekében akarják bevezetni a korlátozást.

Augusztus 6-án az iskolai mobilhasználat tervezett szabályozásáról egyeztetett a Belügyminisztérium szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel – olvasható az MTI által megosztott minisztériumi közleményben.

Az Eduline-on is beszámoltunk róla, hogy egy nemrég megjelent jogszabálytervezet szerint "használatában korlátozott" tárgynak minősülnek a telekommunikációs eszközök az iskolákban.

A Belügyminisztérium elsőként digitális konzultáció keretében kérte ki a tanárok, igazgatók véleményét az iskolai mobilhasználatról. Ennek során kiderült, hogy a válaszadók többsége szerint a mobil használata eltereli a diákok figyelmét az iskolában.

A tervezet július végén lezárult társadalmi egyeztetését követően a Belügyminisztérium most a Nemzeti Pedagógus Karral, a családszervezetekkel, a pedagógus szakszervezetekkel, és az egyházak közül egyedül véleményt megfogalmazó Magyarországi Református Egyház képviselőivel egyeztetett.

"A tervezet lényege, hogy a gyermekek tanulási teljesítményének javítása érdekében az iskolák felhatalmazást kapnak, hogy az iskolai mobilhasználatot saját házirendjükben szabályozzák"

- írja a közlemény, amelyben azt is hozzátették, hogy a diákoknak az iskolaidő előtt és után továbbra is lesz lehetőségük használni a mobiltelefonjaikat. Tanári engedéllyel pedig szükség esetén az iskolában is használhatják az eszközöket, hogy kapcsolatba lépjenek a szüleikkel.

Az új jogszabálytervezet bevezetése ellen több szervezet is tiltakozásba kezdett, erről bővebben itt olvashattok:


Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.