Még nem végleges a 2024/25-ös tanév rendje: ekkor érkezhet Közoktatás
Székács Linda

Még nem végleges a 2024/25-ös tanév rendje: ekkor érkezhet

Egyelőre nem érdemes utazásokat foglalni a következő tanévre, hiszen még nem jelent meg a 2024/25-ös tanév rendje.

A Belügyminisztérium oldalán körülbelül egy hónappal ezelőtt, június elején nyilvánosságra hozták a tanév rendjének tervezetét, ami szerint a következő tanév tanítási szüneteinek időpontjai a következőképp alakulnak majd:

  • Őszi szünet: 2024. október 26-tól november 3-ig. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap: október 25.(péntek) , a szünet utáni első tanítási nap pedig november 4. (hétfő)
  • Téli szünet: 2024. december 21 -től 2025. január 5-ig. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek) , a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő)
  • Tavaszi szünet: 2025. április 17-től 27-ig. A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 28. (hétfő).
  • Nyári szünet: 2025. június 21-én kezdődik és augusztus 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap június 20. (péntek)
A tanév rendjének tervezete ugyanakkor június 18-ig társadalmi egyeztetés alatt volt, így tehát előfordulhat, hogy a végleges - még nem nyilvánosságra hozott - tanév rendjében található dátumok némileg eltérnek majd a tervezetben megjelent időpontoktól.
Az azzal kapcsolatos érdeklődésünkre, hogy mikor jelenhet meg a Magyar Közlönyben a végleges, 2024/25-ös tanév rendje, a Belügyminisztérium azt válaszolta; a tanév rendjével kapcsolatos társadalmi egyeztetés már lezárult, hamarosan a közzététele is megtörténik.
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.