Ezekből az iskolákból jutottak be diákok az OKTV döntőjébe drámából Közoktatás
Székács Linda

Ezekből az iskolákból jutottak be diákok az OKTV döntőjébe drámából

Véget értek az idei Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny döntői. Mutatjuk, drámából melyik iskolák diákjai teljesítettek a legjobban.

Mindössze 124 diák indult idén az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen (OKTV) drámából.

A verseny pályázatos formában valósult meg egy kategóriában és három fordulóban. A második fordulóba jutott versenyzőknek vagy egy elméleti pályamunkát vagy egy gyakorlati feladat megoldásának leírását / felvételét kellett beadniuk a megadott témák közül egyet kiválasztva. A témák a

  • színház- és drámatörténet
  • színház- és drámaelmélet, valamint a
  • színházi műfajok

voltak.

  • Mutatjuk az iskolákat, zárójelben pedig, hogy hány tanuló jutott be tőlük a dráma OKTV döntőjébe:
  • Budapest VIII. Kerületi Vörösmarty Mihály Gimnázium (3)
  • Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium (3)
  • Budapest I. Kerületi Toldy Ferenc Gimnázium (3)
  • Debreceni Ady Endre Gimnázium (2)
  • Forrai Metodista Gimnázium és Művészeti Technikum, Budapest XIII. kerület (1)
  • Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium (1)
  • Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda, Miskolc (1)
  • Pécsi Művészeti Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum (1)
  • Neumann János Gimnázium, Technikum és Kollégium, Eger (1)
  • Bálint Márton Általános Iskola és Gimnázium, Törökbálint (1)
  • Budapest XV. Kerületi Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakgimnázium (1)
  • Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium (1)
  • Dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium (1)
  • Veres Pálné Gimnázium, Budapest V. kerület (1)

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.