Rendezők, színészek és írók tiltakoznak a szentesi dráma tagozat megszüntetése ellen Közoktatás
Székács Linda

Rendezők, színészek és írók tiltakoznak a szentesi dráma tagozat megszüntetése ellen

Az országszerte ismert dráma tagozatos középiskola váratlanul szerződést bontott a képzést 25 éve támogató budapesti művészeti iskolával.

Váratlanul felbontotta a szerződését a szentesi Horváth Mihály Gimnázium a fővárosi Keleti István Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnáziummal, ami 25 éve támogatja a dél-alföldi intézmény dráma tagozatát - számolt be róla az RTL Híradó.

A döntés, ami szerint a következő tanévtől egy másik, főként zenei képzésre fókuszáló iskolával működik majd együtt az országszerte ismert gimnázium váratlanul érte a szülőket, a diákokat és az iskola öregdiákjait is. Itt végzett többek között Alföldi Róbert színész és rendező, Simon Kornél színész és Nyáry Krisztián író is.

Az érintettek szerint a döntés veszélyezteti az országszerte ismert dráma tagozat működését.

"Nem tudom, így hogy lesznek a darabok, meg hogy egyáltalán lesznek-e darabok. Mert ugye a drámának ez a lényege, hogy darabokat rendezünk" - osztotta meg az aggodalmait az RTL Híradó stábjával az egyik diák.

Az iskola híres öregdiákjai nyílt levelet írtak, amihez két nap alatt 150-en csatlakoztak.

 

A szentesi irodalmi-drámai tagozat érdekében írott nyílt levelet ezekkel az aláírásokkal küldtük el, de további volt...

Posted by Nyáry Krisztián on Saturday, June 15, 2024
Matos Ibolya, az intézmény korábbi drámatanára attól tart, a diákok elveszíthetik a művészi szabadságukat.

Sípos Kitti, az iskola igazgatója és ősztől a városi képviselőtestület kormánypárti képviselője a híradó stábját az iskolát fenntartó illetékes tankerületi központhoz irányította, kérdéseikre azonban válasz egyelőre sem a tankerülettől, sem a Klebelsberg Központtól nem érkezett.

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.