Minden tantárgyból, minden évfolyamon rontottak a diákok az előző év felméréseihez képest.
Lezárult a 2023/2024-es tanévi digitális országos kompetenciamérés; elérhetők a 2022/2023-as tanévi mérés eredményei - számol be róla a honlapján az Oktatási Hivatal.
2023/24-es mérések
Az OH adatai szerint 2024. március 4. és 2024. június 3. között több mint 584 ezer tanuló vett részt az idei kompetenciaméréseken, melynek során a diákok matematikai, szövegértési és természettudományos képességeit, továbbá az idegen-, és célnyelvi teljesítményét vizsgálták. Kísérleti mérésként az 5–11. évfolyamos tanulók történelemből és digitális kultúrából is vizsgáztak.
"A mérési időszakban 61 mérési napon több mint 2,9 millió mérési esemény valósult meg, a Tehetségkapu rendszer megfelelően szolgálta ki az akár napi egyidejű 50 ezer fős terhelést is. Az informatikai rendszer szintjén csak az első mérési napon volt tapasztalható több intézményben lassulás, a későbbi mérési napokon csak néhány intézményben volt helyi elakadás" - írják.
A 2023/24-es tanév kompetenciamérésének előzetes eredményei szövegértésből, matematikából és természettudományból a 6-11. évfolyamon, angol és német nyelvből pedig a 6-8. évfolyamon már elérhetők. Ezeket a Tehetségkapu előzetes OKM eredmények aloldalán nézhetitek meg a mérési azonosítótok és a mérési esemény kódjának megadásával.
Végleges eredmények várhatóan 2025. tavaszán lesznek.
Véglegesek a 2022/23-as tanév mérésének eredményei
Az idei év méréséneinek előzetes eredményei mellett véglegessé váltak a tavalyi, 2022/23-as tanév kompetenciamérésének eredményei. Ezeket 2023. március 20. és 2023. június 9. között a 4-11. évfolyamon 3069 intézmény mintegy 582 347 tanulója írta meg.
Az előzetes eredmények 2023 tavasza óta elérhetőek voltak a TehetségKapu portálon a mérési esemény kódjának és a tanuló mérési azonosítójának megadásával, a végleges eredmények pedig már 2024 március vége óta elérhetőek az iskolák számára az Intézményi Gyorsvisszajelző felületen keresztül.
Az eredményekkel kapcsolatban az OH azt írja; 2023-ban a 6. 8. és 10. évfolyamon minden mérési területen alacsonyabb átlageredmények születtek a 2022-es eredményekhez képest.
"Matematikából 6. évfolyamon 1475 képességpont (2022: 1493 képességpont), 8. évfolyamon 1586 képességpont (2022: 1602 képességpont), 10. évfolyamon 1638 képességpont (2022:1646 képességpont) volt a tanulók átlageredménye. Szövegértésből 6. évfolyamon 1432 képességpont (2022: 1475 képességpont), 8. évfolyamon 1513 képességpont (2022: 1535 képességpont), 10. évfolyamon 1583 képességpont (2022:1600 képességpont) volt az átlageredmény"
- írják.
9. és 11. évfolyamon, továbbá természettudományból 10. évfolyamon csak a köznevelésben tanulók voltak érintettek a mérésben, a szakképzésben tanulók nem, ezért ezeket az országos mutatókat nem lehet összehasonlítani a többi évfolyam eredményeivel.
Az eredmények romlásával kapcsolatban megjegyzik; a Covid-19 járvány hosszútávú hatásai mellett közrejátszhatott, hogy a digitális átállást követően 2023-ban is jelentős változások történtek a mérés lebonyolításában, tesztdizájnjában és kiértékelésében.
A mérések országos és feladatellátási hely szintű mutatói az országos digitális kompetenciamérés adatvizualizációs felületén böngészhetőek.