A miskolci Földes Ferenc Gimnázium "42" nevű csapata aranyérmes lett az idén Szíria által szervezett informatikai csapatversenyen.
Tíz résztvevő csapat közül a miskolci Földes Ferenc Gimnázium diákjai nyerték meg az idei, Szíria által megrendezett Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiát.
A Neumann Társaság az Eduline-nak küldött közleményében azt írja, a versenyen a Földes Ferenc Gimnázium „42” elnevezésű csapata (Molnár István Ádám, Nagy Martin, Koós Andor és Szörényi Zalán András), valamint a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium „Dzsanos Buliáj” névre hallgató csapata (Czanik Pál, Juhász-Molnár Erik, Simon László Bence és Szin Attila) képviselte Magyarországot.
A versenyt Szíria biztonségi és geopolitikai helyzetére tekintettel online rendezték meg, így a diákok egy közös magyarországi helyszínről vettek részt a megmérettetésen. A versenyzők számára két számítógép állt rendelkezésre, a diákoknak pedig egymás között kellett a munkát beosztaniuk, és egymást kellett meggyőzniük arról, hogy hogyan oldható meg a kapott feladat.
"Az IIOT a Neumann Társaság által gondozott versenyek között az egyetlen, amelynek során a versenyzők nem egyénileg, hanem csapatban együttműködve oldják meg a feladatokat. Ezért a tudáson kívül olyan soft skillekre – például vitakultúrára – is szükség van, melyek a kooperációban segítenek" - írják.
A társaság szerint a világversenyt szoros küzdelem jellemezte, alig néhány pont választotta el az érmes helyezetteket egymástól. A miskolci gimnázium „42”-es csapata az utolsó percekben ért el az egyik feladaton maximális pontszámot, így végül aranyérmet szereztek, míg a másik csapat éppen csak lemaradt a bronzérmes helyezésről.
“Nagy jelentőséggel bír a magyar győzelem, ugyanis az elmúlt években mindig a román csapatok érték el az első helyezést, ez az első alkalom, hogy mi vihettük haza az aranyérmet"- mondta el Nikházy László, a Neumann Társaság Tehetséggondozó szakosztályának kitüntetett tehetséggondozója és a verseny egyik felügyelője.
Hozzáteszik; magyar oldalról nem csak a diákok teljesítettek kiválóan a világversenyen. A feladatokat ugyanis egy nemzetközi bizottság állítja össze, ami idén szír, román, olasz és magyar delegáltakból állt. Az idei kilenc feladatból, ami elnyerte a teljes bizottság tetszését, hatot a magyar delegáltak javasoltak, vagyis a legnépszerűbb feladatok kétharmada magyar ötlet volt.