Jobban teljesítenek a lányok az iskolában, ha nincsenek fiú osztálytársaik? Közoktatás
Gál Luca

Jobban teljesítenek a lányok az iskolában, ha nincsenek fiú osztálytársaik?

Az igazgatók szerint a lányok nagyobb sikereket érnek el a tanulmányaikban, ha csak a saját nemükkel tanulnak.

Egy Angliában készült felmérés szerint a lányiskolákban tanuló diákok sokkal jobb teljesítményt érnek el, mint a hasonló háttérrel rendelkező, de koedukált iskolába járó azonos nemű társaik – írja a The Guardian.

Míg az eddig is ismert volt, hogy Angliában a lányiskolák diákjai jobb vizsgaeredményeket érnek el a hagyományos rendszerben tanuló társaiknál, az FFT Education DataLab most azt is megállapította, hogy ezek a diákok az összes fiúiskola eredményeit is felülmúlják:

a lányiskola diákjai átlagosan 10 százalékkal jobban teljesítenek az érettségin.

Kat Pugh, egy londoni lányiskola igazgatója szerint ez azért is lehetséges, mert ebben a közegben a lányok mindennemű gátlás nélkül büszkék tudnak lenni a tudományos sikereikre. Az osztálytársak pedig nagyban támogatják egymást a még jobb eredmények eléréséért.

Pugh azt is elmondta a lapnak, hogy az egyik lehetséges magyarázat a fiú- és a lányiskolák közötti teljesítménybeli különbségre az, hogy a lányok nagyon jól utánozták sikeres osztálytársaikat és alkalmazták az általuk használt tanulási technikákat. Velük ellentétben a fiúk a saját nemi közegükben erre nem voltak képesek.

Donna Stevens, az Egyesült Királyság állami és független leányiskoláit képviselő Girls' Schools Association vezérigazgatója elmondta, hogy az eredmények alátámasztják azokat a korábbi kutatásokat, amelyek szerint a lányok olyan környezetben tudnak jobban kiteljesedni, amelyben a figyelem rájuk irányul. Az is hozzájárul a teljesítményük javulásához, hogy ezekben az iskolákban nagyobb hangsúlyt fektetnek a híres nők munkásságának bemutatására, mint egy hagyományos intézményben.

"Továbbra is úgy hisszük, hogy a valódi érték akkor jön létre, amikor a lányok megkapják a megérdemelt teret ahhoz, hogy teljes potenciáljukat kibontakoztassák, valamint tájékozott és korlátlan döntéseket hozzanak érdeklődési körükről, témáikról és karrierjükről”

- nyilatkozta Cheryl Giovannoni, a Girls’ Day School Trust vezérigazgatója.