Általános iskolásoknak szervezne gyárlátogatást a Nemzetgazdasági Minisztérium Közoktatás
Kurucz Tünde

Általános iskolásoknak szervezne gyárlátogatást a Nemzetgazdasági Minisztérium

Magyarország versenyképessége szempontjából fontos, hogy a gyerekek minél fiatalabb korban ismerkedjenek meg a high-tech gyárakkal.

Nemzetgazdasági Minisztérium közel 30 oldalas stratégiát dolgozott ki, hogy javítanák az ország versenyképességét, amiben egy alpontot szenteltek az oktatásnak. A dokumentumból kiderül, hogy az oktatás legfontosabb feladata, hogy képzett munkaerőt biztosítson az ipar számára.

 

Ennek szellemében többek között a "támogatási struktúrában előnyben kell részesíteni a felsőoktatási intézmény és vállalat közötti konzorciumi együttműködéseket, annak érdekében, hogy az innovációs eredmények nemzetgazdasági szinten érvényesüljenek.", minél több céget kell bevonni a duális oktatásba és a technológiaváltás miatt erősíteni kell a felnőttképzést is.

Nagy Mártonék szerint az alapfokú oktatás szintjén a közeljövőben is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a techonológia ismeretek, a nyelvtudás és a természettudományi ismeretek gyakorlati oktatására. Az biztos, hogy ezt a célt a következő években nem lesz könnyű megvalósítani, ugyanis azt korábban még Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is elismerte, hogy pont a természettudományos tárgyak és az idegen nyelvek esetében nehéz szaktanárt találni.

A helyzet feltehetően a közeljövőben sem fog sokat változni, hiszen az idei béremelés ellenére fizikatanárnak még mindig csak 28-an, kémia szakosnak 22-en jelentkeztek első helyen az idei felvételin. Az angoltanári szakot ugyan 582-en jelöltek meg a felvételi listájuk első helyén, azonban kérdéses, hogy ha ők meg is kapják a diplomájukat, végül elmennek-e egy iskolába tanítani vagy helyette inkább nyelviskolában esetleg egy multinacionális cégnél helyezkednek el.

Az NGM ezen kívül szeretné megszervezné a Modern Gyárak délutánját, amelynek keretében az általános iskolások és a családok belülről is megismerkedhetnének a high-tech gyárakkal, kutatóközpontokkal, hátha a későbbiekben lenne kedvük egy ilyen helyen dolgozni.

 

 


Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.