Ma kezdődtek a digitális kompetenciamérések, de több iskolában is gond volt a rendszerrel. Volt olyan iskola, ahol a mateknál a feladatok sem töltődtek be.
Oktatási Hivatal tavaly vezette be, hogy az országos kompetenciamérést digitális formában bonyolítják le. Már akkor is rengeteg technikai probléma volt a mind a próbamérésen, mint pedig az éles teszten. A rendszer idén sem lett jobb, a hvg.hu értesülései szerint több iskolában is problémát tapasztaltak a diákok.
A portál által megkérdezett egyik iskolaigazgató fel is háborodott azon, hogy az Oktatási Hivatalnak most sem sikerült működőképes rendszert létrehoznia. Egy másik intézményvezető úgy fogalmazott, hogy tavaly is pont ez volt, de akkor 1-2 nap alatt helyrerázódott a rendszer. Azoknak a diákoknak, akik nem tudták megírni a tesztet pedig egy újabb napot jelöltek ki. Az igazgató idén is hasonló forgatókönyvre számít.
Egy budai gimnazista azt mondta, hogy a magyar még nagyjából rendben volt, ott csak néhány diáknál jelentkezett a probléma. A matekot azonban az osztályból talán csak valaki tudta befejezni, mert az első részben nem jöttek be például a grafikonok, amely alapján számolniuk kellett volna. A második részben viszont már a feladatok sem töltődtek be.
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint a digitális országos kompetenciamérést az iskolák az alábbi időpontokban bonyolítják le:
- a 11. és a 7. évfolyamon 2024. március 4. – március 22.,
- a 10. és a 6. évfolyamon 2024. március 25. – április 24.,
- a 9. és a 8. évfolyamon 2024. április 25. – május 15.,
- a 4. és az 5. évfolyamon 2024. május 16. - június 3.
Az idei tanévben az 5-11. évfolyamon digitális kultúrából és történelemből kísérleti mérések vannak, emiatt a negyedikesek egy, az ötödikesek két, a 6-11. évfolyamos diákok pedig három mérési napon vesznek részt.