Két neves egyetem is ingyenes művészettörténeti kurzust indít a középiskolások számára Közoktatás
Gál Luca

Két neves egyetem is ingyenes művészettörténeti kurzust indít a középiskolások számára

Ha a középiskolában már nem lehet, akkor az egyetemen fognak művészettörténetet oktatni a gimnazistáknak.

A Magyar Képzőművészeti Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem ingyenesen látogatható művészettörténeti előadásokat hirdetett meg a középiskolások számára, miután annak középiskolai tantárgyát kivezették az alaptantervből – írta meg a Welovebudapest.

Nagy felháborodást keltett a 2023-as év végén, amikor bejelentették, hogy kivezetik a művészettörténetet a tantervből és a 9-10. évfolyam vizuális kultúra órájába olvasztják bele. A rendelkezés ellen a Magyar Tudományos Akadémia közleményében tiltakozott, aki úgy gondolta, hogy ezzel a lépéssel lehetetlenné teszik a tudományág átfogó ismereteinek átadását.

Most két egyetem is úgy gondolta, hogy tenni kellene valamit a helyzet javítása érdekében.

A művészet iránt érdeklődő diákok oktatásának segítése érdekében a Képzőművészeti Egyetem nyilvánossá teszi bizonyos előadásait a középiskolások számára. Az előadásokat ingyenesen látogathatják majd márciustól egészen május végéig, amelyhez csak egy előzetes regisztrációt kell elvégezni.

Hasonló segítséget szeretne nyújtani az ELTE Művészettörténeti Intézete is, ahol A háború témája a képzőművészetben címen művészettörténeti szabadegyetemet indítanak. Az órák itt is március és május között lesznek megtartva, az intézet oktatója és külsős szakemberek által. A szabadegyetemen bárki részt vehet, de elsősorban a középiskolások jelentkezését várják.

 

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.