Márciusban tartják az idei első témahetet az iskolákban - a PÉNZ7-re minden iskola ingyenesen jelentkezhet Közoktatás
Gál Luca

Márciusban tartják az idei első témahetet az iskolákban - a PÉNZ7-re minden iskola ingyenesen jelentkezhet

Március 4 és 8 között tartják a PÉNZ7 témahetét, amelynek programsorozata a pénzügyi tudatosság mellett a vállalkozói kompetenciafejlesztés és a vállalkozói alapismeretek élményalapú bemutatásáról szól.

A Belügyminisztérium által meghirdetett, elsősorban az általános és középiskolás diákoknak szóló témahetek a mindennapokban használható gyakorlati ismeretek átadására törekszenek. Emellett a tanárokat is ösztönözni szeretnék vele az új pedagógiai módszerek kipróbálására.

A 2023/2024. tanévben meghirdetett köznevelési témahetek:

A 2024-es tavaszi időszakban három különböző témahét kerül megrendezésre, amelyek közül a pénzügyi és vállalkozói témahéten pénzügyi alapismereteket átadására törekszenek. A digitális témahét fő üzenete a médiatudatosság és a biztonságos internethasználat növelése, a fenntarthatósági témahéten pedig a fogyasztói tudatosságot és a környezetvédelem fontosságát állítják a középpontba.

Az idei első témahetet, A PÉNZ7-et a 2023/24-es tanévben már tizedik alkalommal rendezik meg, amely az előző tanévben 1100 iskola és 145 ezer diákhoz ért el. A jubileumi évfordulóra való tekintettel ebben a tanévben átfogó tematikával készülnek a szervezők.

Az iskolák a témahetekre ingyenesen jelentkezhetnek online regisztráció során. A programok megvalósítása érdekében a témahetek honlapjáról oktatási anyagok és segédletek is letölthetőek. Emellett az iskolák a programok megtartásához önkéntesek (az adott témákban jártas szakemberek) közreműködését is kérhetik.

 

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.