A lakossági ellenállásnak köszönhetően mégsem vágják ki a szegedi erdőt az iskola megépítéséhez Közoktatás
Gál Luca

A lakossági ellenállásnak köszönhetően mégsem vágják ki a szegedi erdőt az iskola megépítéséhez

Egy új helyen 10 hektárnyi területet ajánlott fel ingyen a mórahalmi önkormányzat az iskola megépítésére.

Mégsem irtja ki a Szeged-Csanádi Egyházmegye azt a hat hektáros szegedi területet, ahol korábban általános- és középiskolával egybekötött sportközpontot akartak létrehozni, írta meg az aHang közleményében.

A csongrádi megyeszékhelyen található hat hektáros erdőt korábban az állam ajándékozta az egyházmegyének, ahol iskolát szerettek volna építeni. Ehhez azonban a területen található fák jelentős részét ki kellett volna vágni.

A tervezett projekt viszont a városvezetés és a helyi lakosok komoly ellenállásba ütközött. Az aHang helyi szervezete, a szegedi aPont aláírásgyűjtést, számos megmozdulást, akciót, tüntetést, és több alkalommal telt házas lakossági fórumot szervezett annak érdekében, hogy ezt a beruházást megakadályozza. Az egyházmegye viszont továbbra is ragaszkodott a területhez.

Végül február 14-én mégis bejelentették, hogy a projektet Mórahalmon valósítják meg, ahol az ottani önkormányzat ingyenesen felajánlott egy közel 10 hektáros területet a tervezett infrastruktúra felépítéséhez.

szeged-csanad.hu oldalon található tájékoztató szerint az egyházmegye terveiben szerepel az eredeti helyszínként kijelölt terület megszépítése. Az általuk szennyezettnek mondott területet megtisztítanák és futófolyosókat, valamint sétáló ösvényeket hoznának benne létre, amellyel céluk egy ápolt erdőt kialakítása.

 

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.